fredag 28. desember 2007

Hei hei alle sammen!

Håper alle har hatt og fortsatt har en flott jul!
Vi har kost oss med familie og venner. Det er kjekt med jul:) Skulle bare snøen kunne besøkt oss for en dag eller to:)

Går det bra med alle sammen?

Går alle tvillingene nå?... klarer ikke å følge helt med...
Mine går og har gått i 3-4 mnd nå. De er såååå aktive! Og Gabriel er en liten breleklump. Litt irriterende, for har sutrer og kviner stort sett hele formiddagen. Hva gjør en med det? Isak er kjempe snill, leker og styrer på.
Ang. sutringen til Gabe... Jeg har prøvd å ikke bry meg, og gir han beskjed om at han ikke må sutre . Men hjelper det. Nei.. Hva kan jeg gjøre??? Han er IKKE trøtt eller sulten... Han må liksom bare sutre!!!!

Ellers så har jeg begynnt å lure på om jeg ikke skal begynne i jobb i august igjen.... Har litt lyst til å ha ett år til med permisjon.GLIS... Hadde vært kjekt å jobbe igjen, men da vil jeg bare jobbe tre dager i uken... Og det lønner seg jo ikke.... Da får jeg ikke kontantstøtte og må betale barnehageplass... Så det lønner seg ikke å jobbe ikke i penger ihvertfall ...
Gutta hadde sikkert hatt godt av å begynne i bhg... Men jeg er flink til å være med andre småbarnsforeldre... Går på treff to dager i uken og besøker venner med barn utenom dette...
Vet ikke... Må tenke hardt. For jeg må søke om videre permisjon i februar allerede!!!!!

Nå må jeg opp og putte i smokker:) Gutta skal sove!!! Puhhh... Godt med en pause fra turbo-gutta!

Kos dere videre i romjulen, jenter. Hils menner og barn!

Klem Tone

4 kommentarer:

Cecilie sa...

Koselig rapport fra dere!
Vi har også kost oss masse med familie og venner hittil. Det er godt at Morten har fri og er hjemme sammen med oss - merker at vi har godt av skikkelig kvalitetstid sammen alle sammen :)

Når det gjelder sutring så er det Kasper er sutrern her hjemme. Jeg vil ikke si at det er veldig plagsomt, men han har sine perioder.

Det jeg gjør og som faktisk hjelper er å gi han ekstra oppmerksomhet. De får jevnt over ganske lik oppmerksomhet ila dagen, men Kasper har behov for mere enn Gabrielle (og det er jo litt gjengs for gutta at de har større behov for nærhet og oppmerksomhet enn det jentene har). Nå har jo du to gutter, da, men - dobbelt opp.

Jeg vet ikke om det er en av gutta dine som er litt bedre på å prate/uttrykke seg enn den andre?
Gabrielle ligger litt foran Kasper når det gjelder prating og å gjøre seg fortstått og det tror jeg Kasper blir litt frustrert over. Og hvis jeg da bruker litt bedre tid på han og koser litt ekstra med han så blir alt meget bedre.

Det er det som hjelper her i gården hvertfall, men alle barn er jo forskjellig og har forskjellig behov. Det er kanskje verdt et forsøk hvis du allerede ikke har gjort det.

Og mine går, ja - har gått nå i en 4 måneders tid.

Klem.

LuckyTone sa...

Gabriel får masse oppmerksomhet:). Men det er bare det at han vil ikke kose heller... det virker som om han bare vil sutre......

Får håpe at det bare er for en liten periode... Kan godt hende at det er fordi jeg ikke forstår hva han vil...
Gleder meg til de kan snakke og fortelle;)

Unknown sa...

Her har vi også en som sutrer, men han blir fornøyd når han får komme opp på fanget mitt. Han er livredd for at brødrene skal kose med meg i et ubevoktet øyeblikk. Er til tider veldig slitsomt, og jeg får så dårlig samvittighet for den andre.

Tusen takk for julekortet forresten. Kjempefint bilde, og jeg synes guttene dine er veldig like selv om de ikke er enegget!

LuckyTone sa...

Elisabeth: Kanskje de ser litt lik ut med lue på, men de fins ikke like i det hele tatt! Bare vent til du ser de igjen.:).. Tror ikke det er noe som er likt ved de... To meget forskjellige gutter... Utseende altså:)