mandag 12. november 2007

Ekkelt

I dag opplevde jeg noe ekkelt. Jeg skulle ned for å hente Eskil mens Leo stod ved grinden. Leo begynte å grine. Da jeg kom opp igjen ble han stirrende i blikket, så slapp han taket i grinden og datt rett i bakken. Der lå han og stirret stivt ut i luften i 5-10 sek uten at jeg fikk kontakt med han. Vet ikke om han pustet heller for han rørte ikke på seg i det hele tatt
Dro på legevakten og ventet i 2 timer. Da jeg kom til sa han at jeg måtte bestille time hos fastlegen sånn at fastlegen kunne henvise meg til barneklinikken. Dette for å undersøke om han har epilepsi:( Håper virkelig ikke at han har det!

(Og: Hvorfor kan ikke bare legen på legevakten henvise meg? Dette er jo tid og ressurskrevende for alle parter!)

Lurer på om jeg klarer å få sove i natt. Vil sjekke han hele tiden.

4 kommentarer:

LuckyTone sa...

Off, så ekkelt da! "klem! Får ikke håpe at det er hverken epilepsi eller annet.

Det er så tullete system med disse legene. De skal alltid gjøre det så enormt vanskelig!!! Arghhh!!!!
Ting tar virkelig tid i helsevesenet..

Eva sa...

skremmende!
Både meg gutten og med legevakt/fastlege systemet!!!
En vaktlege kan da saktens henvise pasienter til barneklinikken!!!
Tull og tøys!

tusen kryssede fingre for at dette var ett enganstilfelle!!
Sånn er ikke noe gøy å oppleve.

Mange klemmer:-I

Eva sa...

Har dere vært på kontroll??

Unknown sa...

Vi var hos fastlegen og han mente at det kunne være et affektanfall, det vil si at han fallt om pga at han gråt.
Håper virkelig det er det. leste litt om det på nettet, og ved slike anfall kan de være borte og miste pusten i opptil et halvt minutt, men det er ikke farlig.