mandag 29. oktober 2007

Erik 4 år og Oscar på legevakten!

For en start på dagen. Klokken er tolv og jeg er utslitt...

Erik blir i dag fire år. Vi hadde gave og sang og kos på morgenen. Mange gaver og kos. All oppmerksomhet blir gitt til Erik og Oscar og Fredrik blir litt "glemt" litt i all oppmerksomheten. Og så skjer det. Oscar klatrer og får så vidt tak i den varme tekoppen til mormor. Den står på kjøkkenbordet som til nå har vært en trygg sone. Men det er det altså ikke. Mannen står på kjøkkenet og smører matpakker og jeg er i stuen med alle barna og mormor. Og så hører vi ett gisp og så ett hyl! Vi snur brennkvikt og ser koppen velte over Oscar. Heldigvis veltet koppen over bordet, og det han fikk over seg var det som rant på utsiden. Så da var det av med klær, under vasken, inn i dusjen og kjøle ned godt. Mannen ringte 113 og fikk gode råd. Mamma hjalp til med å ha oppmerksomhet på Erik og Fredrik, mens vi andre gjorde alt vi kunne for at Oscar skulle få det bra.

Mamma tok med seg Fredrik og Erik og kjørte i bhg, mens vi kjørte til legevakten i morgenrushet. Stresset og urolig, men med tro på at vi hadde gjort alt vi kunne gjøre.

Erik stakkar har bursdag og opplever at vi griner, hyler, løper og er redde, mens vi samtidig prøver å roe ned han og mamma. Jeg blir helt stresset med tanken, men alt ser ut til å gå bra.

Men snart skal vi hente de to i bhg og gjøre koselig ting sammen. Erik har fått penger til tohjulsykkel av mormor, så den skal vi ut og kjøpe. Også har han fått bestemme middag og dessert. Mitt mål nå er at Erik skal få gode minner fra denne dagen, ikke det kaoset som var i morges...


Måtte bare skrive det ned, det er fullt kaos i hodet mitt fortsatt og mammahjertet blør...

4 kommentarer:

Unknown sa...

Fikk en liten tåre i øyekroken nå. Så bra det ikke gikk verre!!

Ble det en fin dag til slutt likevel?

Gratulerer til Erik!!

Eva sa...

Uff uff!!!
Det er så fort gjort at sånn som ikke skal skje skjer like vel...:-(

Håper det gikk noen lunde bra og dagen ente bra likevel...

Klem.

Cecilie sa...

Isj´a meg.. For en dag.

Jeg håper det er roligere i dag og at dagen til storebror ble fin og minnerik - tross alt.
Gratulerer med gårdsdagen.

Unknown sa...

Fant dere ut hva utslettet var?

Godt du fikk ladet deg opp i Stavanger! Litt av en start på uken dette.