tirsdag 9. oktober 2007

Stille her...

Det er så stille her for tida... Er alle ute i jobb igjen??
Eller er det andre ting som opptar tida deres..?

Her går det jamnt og trutt.. Dagene er som regel stappfull og ferdig før jeg har fått tenkt meg om...:-)
Konrad og Tønnes fortsetter i ett forrykende tempo.. Det er ett priviliegium å få være ilag med de hver dag. Koser oss masse masse.

Idag klarte jeg å glemme 1 års kontrollen demms.. Litt flaut å ringe dit, når både lege og helsesøster sitter å venter på oss.. Vi hadde da kledd på oss og var på veg ut å jobbe..:-)
Fikk ny time til lege nå på torsdag, og til helsesøster neste torsdag..

Til helgen skal vi ha selskapligheter igjen. Denne gangen er det min bestemors 85 års dag på lørdag og Kristians 9 års dag på søndag.
Dette medfører ett hektisk program framover. Men det blir masse gøy!

I mårgen skal Konrad og Tønnes til en fotograf. Ei lokal ei som hadde så lyst å ta bilder av små tvillinger, for det hadde ho ikke gjort før. Så vi betaler ingenting for gildet+ at vi får bilde.

Før bestemors feiring på lørdag, skal vi også til fotograf (samme dama) Da skal vi ta bilde av HELE familien, smått og stort. Det er vår gave til bestemor.

Lurer igrunn på når jeg skal stelle istand til Kristian sitt selskap.....

Vel vel..
Nå håper jeg å høre litt fra dere andre også...;-)

Klemsssss

6 kommentarer:

LuckyTone sa...

Hei, Hei.
Jeg er her jeg og... Men, som du skriver, så går dagene så fort. Nå
har guttene begynnt å bare ha en lur iløpet av dagen... Den er fra 11.30- 13.00 (ca) Jeg føler at jeg ikke kommer i gang med dagen før luren og middagen er unnagjort, og da er jo klokken nesten blitt 14... Hmm...
Her i huset går det i dansing hele tiden! Guttene elsker å høre på musikk og danse. De er så søte. De er også blitt veldig flinke tilå leke alene. I går satt jeg stille i en stol og strikket i nesten to timer, gutta lekte og lo. Innimellom måtte jeg "plukke" Gabriel ned fra stuebordet... En klatremus er han blitt.

I morgen er det tid for småbarnstreff igjen. Det er kjekt! Jeg pleier å gå tirsdag og torsdag. Arti!

Ellers så koste jeg meg veldig på Voss i helgen... Med gode venner, vin, god mat og uteliv:)



Eva: Så kjekt at fotografen vil ta bilder av guttene da!! Vi skal også til fotograf, neste tirsdag, men vi må betale:(

Kos dere med masse bursdager til helgen!
Gratulerer med dagen til Christian til helgen! Han var en utrolig snill gutt!! Heldige er tvillingene dine som har en så snill storebror!

Stor klem fra Tone.

Cecilie sa...

God kveld :)

Jeg titter innom ofte, men skriver ikke så mye - som dere jo har sett ;)

Vi har det bra alle sammen!
Kasper og Gabrielle har begynt 50% i barnehage og det er helt supert! De trives kjempegodt og tilvenningen gikk over all forventning.
Jeg er veldig glad for at vi fikk mulighet til å ha de der 50% for da får jeg også en god del tid med de hjemme, de får sosial omgang med andre barn og andre voksne og jeg får litt tid til meg selv. Herlig!

Begge to har begynt å gå - Kasper løper nesten nå og krabber så og si ikke lenger.
Gabrielle blir stødigere og tøffere for hver dag og begge er veldig fornøyd med å komme seg opp!

Ellers så blir Fride 3 år om 2 uker og da blir det et lite selskap i heimen. Jeg hadde ikke tenkt å ha noe barneselskap før hun ble 4, men hun har vært i så mange bursdager i området at jeg føler litt presset. Så til helgen deler jeg ut innbydelse til en 10-12 unger. Uæææh!

Jeg er alene til søndag - Morten har reist til Tromsø for å bli med på 20 års jubileum fra ungdomsskolen. Det blir nok moro, tenker jeg.
Jeg tar nok en tur til mamma og pappa fra lør-søn med alle ungene. Gleder meg til å sove litt ekstra :)

Grattis med storebror om noen dager, Eva!

Og apropos klatremus - det er godt kjent her også. Hjelpes - alt skal klatres på og det har jo blitt noen knall og fall. Hvertfall på Kasper - Gabrielle er litt mer forsiktig.

Håper alle har det bra og at ungene er friske og raske.

God helg, jenter!!

Unknown sa...

Jeg kikker innom her hver dag, men jeg har ikke alltid motivasjonen for å logge meg på og skrive noe. Tenker at jeg skal gjøre det i morgen og sånn går det.

Har det forresten UTROLIG travelt med studiene!! Merker det at det er siste året på høgskolen. Innleveringsoppgavene hagler. Bruker kveld og natt til å jobbe med dem. Det blir lite søvn om nettene, sånn 3-5 timer, med avbrytelser fra Leo og Eskil. De er litt i utakt etter de begynte i barnehagen, men ellers går det veldig fint der:) De koser seg. Glad for at de går i den barnehagen. Småbarnsavdeligen ligger i et privathus. Hele underetasjen er bygget om til barnehage. Og så er det en koselig hage utenfor.

Livø sa...

Jeg hører også med til klubben som ofte titter innom, men som sjelden har ro over meg til å skrive noe...

Her går livet i full fart og vi henger så vidt med i svingene om dagen.

Birgitte går og går, hun foretrekker gåing framfor krabbing og Askil har desverre mistet all motivasjon for å gå nå....han krabber konsekvent og den tendensen med mange små skritt for noen uker siden har forsvunnet helt. Men han klatrer gjerne på det som kan tenkes å klatre på.
Det skravles og synges det meste av dagen, de er to fornøyde barn og de trives utrolig godt i sammen! Det er en fryd å observere de!

Vi har i en HEL mnd fått sove på natten nå, og det har heldigvis blitt en helt ny verden for oss! Vi begynner så smått å komme til hektene, men det er et godt stykke igjen... det er så mye som skal taes igjen og det har resultert i et par ganske så utrivelige dager hjemme hos oss. Heldigvis har vi fått ryddet i det som er forårsaket av manglende kommunikasjon og vi jobber glade videre med de utfordringene vi har!

Hverdagen er for tiden ganske intens, vi jobber 80% begge to. A og B er 60% i barnehagen og stortrives med det. Vi gleder oss til desember og januar, da har vi fått plass til de i en barnehage 5 min unna her vi bor, i stedet for å kjøre med de til Sarpsborg hvor jeg jobber hver barnehagedag.
Nå som vi har begynt å sove igjen, så forsøker vi å komme litt i rutine med trening igjen... noe som for min del har vist seg å ikke være så enkelt, men det går litt bedre for hver uke. Og jeg håper at innen nyttår så har jeg fått til litt regelmessighet igjen.

Vi har fått ny innkalling fra Riksen, Askil skal legges inn igjen den 19 november i 3 dager. Det blir egentlig bare godt å få en ny kontroll og ny visshet om at dette går helt fint!

Høsten er tydelig en travel tid, og jeg håper jeg skal få litt ro på meg til å begynne med juleforberedelsene i godt tid.... Har så utrolig lyst til å kose meg masse i desember!

Cecilie, håper vi får til å møtes igjen snart....tiden flyr...
Vi snakkes!

Unknown sa...

Jeg også har lyst å begynne med forberedelsene snart. Har 5 eksamener før jul, og regner med at det blir dårlig med tid til andre ting rundt den tiden

Eva sa...

Så godt å høre fra dere!!
Og så godt å høre at det går så bra rundt omkring, selv om det er hektisk for de fleste...:-)
Vi er midt i en bursdags stim.. I dag har vi feira oldemor,, koldtbord og kaker. Nam nam.
I mårgen, søndag er det Kristian sin tur. Har holdt på hele kvelden med å ordne kaker til han..
Måtte ha en liten løpetur først da..

Vi har det veldig fint om dagen..
Bortsett fra en tragedie i bygda.. En som hengte seg på tirsdag! Helt forferdelig tragisk! Han hadde visst diagnose manisk depressiv. Men, tenk for en forferdelse for familien når sønnen utfører en slik handling.
Sånne ting får i hvertfall meg til å sette pris på det jeg har!

Klem fra kakemonsteret..:-)