mandag 7. mai 2007

Han kan sitt første ord

Nå må dere ikke le av meg for det er den reaksjonen jeg får blant folk:)
Leo har begynt å si mamma. Jeg er helt overbevis om at det er bevisst. Det er ikke den mamamamamama bababababa lyden. Han sier klart og tydelig "mamma" og så går det en liten stund og så "mamma" en gang til. Han gjør det ofte om morgenen før vi har stått opp og han ligger i sengen sin. Da jeg sa det til Kjartan lo han godt av meg, men han har hørt det ofte nå og han også er helt sikker på at han sier det bevisst. Et par andre som også har hørt det. De som ikke har hørt det bare ler av oss:D

Jeg som nesten hevet øyenbrynene over av en venninne som sa det samme om sin unge da hun var på hans alder. Da tenkte jeg at førstegangsforeldre hører det de vil høre:D

Det er så gøy!

7 kommentarer:

Cecilie sa...

Jeg ler ikke - er bare mektig imponert hvis det kommer bevisst fra den lille krabaten deres :)
Og ungene er jo så himla forskjellige at det er ikke usannsynlig, nei.
Flinke gutten *nikker*

Kasper sier også ma-ma innimellom og noen ganger så inbiller jeg meg virkelig at han sier det bevisst for det passer så godt i settingen, liksom. Men det er nok som du sier - man hører det man vil høre.

Unknown sa...

Ja, unger er veldig forskjellig. En jente i barnehagen til Kjetil snakket reint og i lange setninger da hun fylte 2 år. Helt merkelig, kunne jo nesten føre en vanlig samtale med henne:)

Det kan jo selvfølgelig hende at det ikke er bevisst og jeg er ganske sjokkert over at han skulle si mamma nå allerede. Men de som har hørt det mener også at det er bevisst.

Merker at førstegangsforeldre jeg kjenner skal skryte over alt. Se han/hun gjør ditt, se han/hun gjør datt:) Det gjorde vi også med Kjetil. Den gang var det kjempestort bare han hadde oppdaget hendene sine, funnet interesse for leker osv. Denne gangen er vi litt mer "layback", men likevel er det gøy da!:)

Vi får fortsette å se framover hvor ofte han sier mamma:D Morsomt er det i hvertfall! Håper min mor får høre det neste gang. Tror hun det også er jeg overbevist, for hun synes visst det er ganske så morsomt at jeg tror han sier "mamma":P

Unknown sa...

Jeg må legge til at jeg sier "mamma" til de sikkert 50 ganger for dagen. "Kom til mamma", "er du kosegutten til mamma?", "store gutten til mamma" osv osv. Det kan jo hende at det bare er blitt en "lyd" for dem:D

LuckyTone sa...

Så gøy da!!! Det er så kjekt å høre ma-ma:)
Gabriel ligger ofte i sengen og roper ma-ma-ma-ma, men tror ikke han vet hva han sier, men Isak sier ikke ma-ma-ma-ma.
Gabriel bruker ofte de lydene når han ligger i sengen og små-griner....
Gleder meg til guttene sier det TIL meg:) Det må være utrolig kjekt!!!!

Unknown sa...

Det var en som fortalte om en jente som sa "deilig å bade" da hun var 10 måneder! Legen måtte se i papirene to ganger da hun var på ett års kontroll for å se om alderen stemte

Cecilie sa...

Ja, guri meg. Mamma blir sagt endel ganger ila en dag *fnis*
Kanskje ikke så rart at det er det ordet som blir det første - som oftest.

Sønnen til ei venninne av meg var også veldig tidlig ute med å snakke. Da han faktisk også var 2 år snakket han ganske tydelig og i lange setninger.

Morsomt er det når de første ordene kommer :)

Vi var også temmelige "gale" med storesøster, Elisabeth. Alt som ble sagt og gjort var stor oppstandelse.
Er litt roligere denne gangen, ja ;)

Eva sa...

Imponerende.....:-)

Her går det i bababababa.... Hvertfall ikke no mål og mening...

Egentlig så fårventer jeg ikke noe enda heller...)

Storebror var veldig tidlig å prate. Satte sammen fem-seks ord ved 1 1/2 års alder.. Og da prata han tydelig. Så jeg er litt bortskjemmt der. Håper smågutta blir like flinke.