fredag 31. august 2007

1 år er gått

Tusen takk for alle gratulasjoner, jenter *klem*

Ja, tenk - 1 år er gått siden mine deilige, skjønne unger kom til verden.

Jeg hadde aldri i verden trodd at jeg på denne tiden for 1 år siden skulle ligge i sykehussengen på nyfødt intensiven og se på mine to små babyer. De skulle jo ikke komme enda - men der lå de, så nydelige, skjøre og små i åpen kuvøse og var tilkoblet en hel del med ledninger som jeg ikke skjønte hva var.

Jeg turte nesten ikke ta på de. Jeg så på de lenge, lenge.. Da jeg omsider fikk mot til meg og fikk de på brystet mitt så koblet jeg helt ut. Nøt øyeblikket og kjente varmen, pusten og lukten fra de små, men likevel store skapningene som sov så søtt - utenfor magen. Tårene rant. Mine babyer.

Etter 3 uker fikk vi de hjem. Det var en stor dag som jeg hadde sett frem til lenge, men likevel var det litt skremmende.
Men det var ingenting å være redd for. Vi fikk med oss en nydelig guttebaby og en herlig jentebaby som har tilriket våre liv på en måte vi ikke engang forstår.

Og nå er de altså blitt 1 år gamle.
Gabrielle tok sine første skritt i går og skjønte med en gang at hun gjorde noe stort. I dag har hun fortsatt - går 2-3 skritt av gangen og går i ring. Hun er så stolt og det er jammen vi også! Det er nok stund til vi kan si at hun går, men nå er det i gang.

Kasper står på gulvet alene og er så stødig som bare det! Og dere skal se den gutten danse! Når han hører muskk så krabber han rett bort til favorittplassen, reiser seg opp og begynner å vugge frem og tilbake. Et fantastisk syn :)

Det er ganske utrolig hvor mye de har utviklet seg på 1 år og jeg synes det bare blir morsommere og morsommere.
Det er jo hektisk nå også, men på en litt annen måte enn da de var små babyer. Det er jammen et herlig, innholdsrikt og hektisk liv vi har med tvilinger i hus. Og jeg ville ikke vært foruten for alt i verden.

Jeg gleder meg til fortsettelsen og jeg håper fremdeles at jeg skriver til dere her inne når de runder 2-tallet.

Vi skal ha selskap i morgen så i dag har vi tatt det stille og rolig. De er fremdeles forkjøla så det var nok greit å åpne noen presanger i fred og ro i dag. Papiret var jo selvfølgelig det som var mest spennende - men innholdet fikk no litt oppmerksomhet det også.

I ettermiddag fikk Fride feber, men jeg håper hun er fin til i morgen. Hun virket hvertfall bedre for et øyeblikk siden da hun plutselig kom tassende inn i stua og skulle spise opp den siste seigmannen sin *fnis* Disse barna, disse barna.

En god helg til dere alle - og igjen takk for gratulasjoner!

Klem.

4 kommentarer:

Eva sa...

Så fint du skriver:-) *snufs*

Gratulerer nok en gang og lykke til med fortsettelsen.

Klem.

LuckyTone sa...

Du er så flink til å skrive!
Det er veldig kjekt å lese. Og så så flinke de er begge to, begynnt å gå litt og danser. :)
Håper ikke de blir mer syke i disse sykdomstider.

Helt utrolig at 1 år er gått!!!! Det går virkelig fort, det er da jeg begynner å tenke igjennom at jeg må ta de harde dagene med ett smil(når jeg klarer):)For de fleste dagene er det jo mest kos og latter.

Hvor store var Gabrielle og Kasper når de ble født? Husker ikke det nå...

Vi er veldig heldige som har fått tvillinger, selv om det er fryktelig travelt til tider!

Jepp... nå griner Isak:)
Vi snakkes!

Stor klem fra meg.

Cecilie sa...

Kasper var 2260/48 og Gabrielle var 2595/48 :)
Så de var jo egentlig store til å være født 7 uker før tida.

Vi skal på 1 års kontroll om ikke mange dagene så det skal bli morsomt å se hvor store de har blitt i forhold til føldselen.

LuckyTone sa...

Tenk så pitteliten de var!!! Det er så rart... for når jeg nå ser på beibier som er 4000g så synes jeg de er så liten!!! Kan ikke huske at mine var enda mindre... Merklig dette.

Blir spennende med 1 års kontroll da! Jeg gleder meg til vi skal også... det er vel 3-4 uker til... Føler det er sååå lenge siden jeg var(og det er det jo også, i forhold til hvor ofte jeg gikk de første mndene):)