søndag 26. august 2007

Hjemme igjen....

Tusen tusen takk for ei fantastisk trivelig helg!!!

Nå sitter jeg her med så masse nye inntrykk at det er nesten vanskelig å si noe mer enda...:-)

Turen hjem gikk veldig greitt. Kjørte om Stryn idag, så nå har vi fått sett mange bortgjemte plasser..:-)
Guttene var snille hele tiden. Litt utolmodige når sulten meldte seg men det er vel ikke anna å vente.. Så vi utnytta første ferga til pupping også hadde vi en lengre stopp på Hellesylt der vi spiste middag. Så fikk de pause på siste ferga. Og da klarte de å sovne på den korte turen fra Molde og hjem. Så de var ikke så veldig gira på å legge seg til vanlig tid. Men, nå er det hvertfall stille.

Så var det deilig å komme hjem..

Hei og hopp!
Vi skravles......:-)

24 kommentarer:

LuckyTone sa...

Ja, tusen takk alle sammen for en kjempe kjekk helg! "klem"
Det var utrolig kjekt å se dere, skulle bare ønske helgen hadde flere dager, men, men...
Gleder meg til neste gang vi skal treffes. Både med og uten mann og barn;)
Dere alle var kjempe koselige!!!

Her var guttene i seng 18.15. Isak fikk feber på veien hjem, og han han er tett i bryst og nese, og hoster stygt.
Får ikke håpe deres barn får det samme.
Håper det hjelper for Isak med en natts søvn i ett "friskt"rom.:) (rommet på Haugo var jo veldig fuktig og rått)

Eva: Det var godt å høre at turen deres hjem gikk fint, for den turen er laaang...:)

Nå skal jeg hoppe i køyen og håpe at guttene sover godt, selv med hoste og feber... tvilsomt... men, men. Tror virkelig jeg trenger en god natts søvn nå. Har litt å ta igjen:)

Til slutt: Send meg en melding på mobilen med adresse og mail adressen deres;)

Stor klem fra meg.

Unknown sa...

Kjempekoselig å treffe dere!! Og så naturlig!! Skulle ikke tro det var første gang:) Jeg også skulle ønske det varte et par dager til.

Håper virkelig alle er interessert i et slik treff igjen en gang. Men neste gang må det være nærmere Livø, Cecilie eller Eva, slik at ikke de samme må kjøre like langt hver gang.

Kjartan, som i utgangspunktet var skeptisk til hele dette internettopplegget, synes det var veldig artig, og at det var en kjekk gjeng.

Gleder meg til fotografbildene kommer! Blir spennende!

Livø sa...

Takk for en kjempekoselig helg!

Vi hadde en ok biltur hjem, vi var hjemme før leggetid og fornøyde med det. Det ble noen stopp på Hemsedalsfjellet med oppkast for A sin del, og middagen ble inntatt på Gol. Ellers så sov barna stort sett det meste av veien, utslitte etter en helg med mange inntrykk tror jeg!

Det har vært en koselig og samtidig litt slitsom helg! Erik syntes også det var kjempehyggelig å møte hele gjengen!
Så dette kan godt skje flere ganger, men da forhåpenligvis litt nærmere!

Det var godt å komme hjem igjen, pakke ut og legge seg tidlig!

Her har Birgitte i løpet av natten blitt syltet av forkjølelse, så snart er det vel Askil sin tur også! Skal godt gjøres å ikke smitte hverandre da!

Vi snakkes!

Eva sa...

Deter masse nye intrykk som skal fordøyes av små barn..
Og det tror jeg Konrad og Tønnes brukte natta godt til.Først våkna Konrad av ei skikkelig hostekule.. Han kom i senga til meg og sovna etter en time. Og da våkna Tønnes.. Han hadde ingen planer om å sovne igjen, så det endte med at Ronny tok han med seg på sofaen. Der sov de begge to når jeg tusla ut i morges.
Litt trøtt og rar idag.. Men, det går seg vel fort til igjen.

Det som var litt artig når vi kom hjem var at begge framtennene oppe til Konrad hadde komme frem i løpet av helga, uten at vi hadde merka det...:-)

Da er det vel på tide å vekke guttene så vi kan kjøre å hente Kristian på skolen. Det REGNER her idag..

Nok en gang: Takk for at vi fikk til å treffest denne helga!
Dere er helt supre alle sammen!
Klem.

LuckyTone sa...

Her har jeg to syke gutter i dag. Både Isak og Gabriel har feber og hoster... Ikke noe kjekt. Det er så vanskelig når begge er syke, for da vil de være på fanget og slappe av hele tiden... og det er selvsagt koselig, men jeg har bare ett fang, og de vil IKKE dele fanget mitt:( Off, Håper Håkon klarer å komme seg hjem i lenge før 17 i dag...

Jeg synes det er helt utrolig at så lange bilturer går så flott!!! Det er godt å høre, for neste gang må vi kjøre langt;)

Nå griner Gabriel... snakkes..

Magnhild sa...

Ja da er jeg her også. Turen hjem gikk smertefritt for vår del. Guttene sov før vi kom til Voss sentrum og sov nesten hele vei hjem.

Det har vært en kjempefin helg. Har sittet og lastet inn bilder nå. Det ble desverre ikke noen veldig gode bilder av alle sammen. Regnet ødela masse. Men vi ser nå alle sammen. Gleder meg til neste gang. Er egentlig klar for å komme i gang med å lete frem ett passende sted. Og ja, det skal være på ett annet sted i landet. Det er vår tur til å kjøre langt nå.

håper alle barna som nå er forkjølet kommer seg raskt igjen. Det er ikke godt for noen når de er syke.

Gleder meg masse til fotografbildene kommer. Håper det blir noen gode i alle fall.

I dag har jeg "fri". Alle guttene er i bhg og jeg sitter her og slapper av. Burde nok ryddet, flyttet og vasket, men det er kjeeedeelig!

Cecilie sa...

Det var en veldig hyggelig helg og det var kos å treffe dere, jenter :)
Jeg skulle gjerne hatt et par dager til sammen med dere slik at vi hadde blitt enda bedre kjent.

Magnhild: Ivrig, du ;)

Turen hjemover gikk veldig fint. Vi brukte 7 og en halv time og hadde 2 stopp - ungene var eksemplariske!

Det var langt å reise, men det var en fin tur - jeg har aldri kjørt bil til vestlandet så det var en opplevelse. Vi fikk jo vært litt kulturelle på veien også.
Men skal man reise såpass langt så er det greit å være borte litt flere dager, synes jeg og ikke bare for en helg.
Men vi sier nok ikke nei takk til kortere reisevei neste gang ;)

Ser at nesten alle har blitt forkjøla - samme her. Men jeg tror vi begikk den klassiske aircondition fella og hadde den på litt for lenge. Fride har fått øyekatarr og er snufsete, Kasper har feber og er snørrete, Gabrielle har litt øyekatarr og er snørrete mens foreldrene har vondt i halsen. Uff.
Håper det ikke blir verre slik at feiringen til helgen må utsettes. Twinsen blir jo 1 år til fredag! Hjelpes!

Ha en fin dag, jenter!

Unknown sa...

Jeg har også blitt forskjølet og fått hoste. Eskil har blitt litt snufsen. Hvis vi skal ha noe så er det greit å ha det nå, og ikke neste helg:D Er ikke så rart at folk blir syke nå. I dag tidlig var det 7 grader ute. Temperaturen varierer mye

LuckyTone sa...

Off, er alle blitt snørrete og syke nå... Føler oss litt skyldige...
Her er guttene fortsatt syke, feber, hoste og snørr!
Håper det går fort over hos oss alle.
Jeg vil veldig gjerne ha friske barn når Håkon drar på torsdag... Ja, ja, det er vel ingen foskjell, jeg har de jo alene nå også... Det går stort sett greit, men de vil jo bare kose på fanget, og blir skikkelig sjalu om bare han ene er på fanget. Og sitte sammen hos meg? Nei, det vil de ikke. Så i dag har de sovet hver sin gang, og kost på mamma sitt fang når de var våken.

Nå sover begge.... våkner vel snart av en hostekule...

Nå hagler det ute!!!! Fysj!!!

Der våknet Isak... See ya!

Eva sa...

Ingen har blitt mer syke etter helga.. For begge guttene var jo snørrete og hadde hoste før helga...
Og det har det ikke blitt noen forskjell på.
Eneste som er forskjell er ryggen min.. Den hadde visst ikke godt av å sitte i ro så lenge.. Så nå har den stivna til. Fikk time hos kiropraktor i mårga allerede og da tenker jeg det skal ordne seg.

Magnhild: Hvordan går det med ryggen/bekkenet ditt..?

Guttene mine sover så nå må "turboen" kobles inn.. Driver å flytter "kontoret" ned i første etasje. Det er så tungvindt med guttene som må bæres opp trappen hver gang jeg må gjøre noe papirarbeid..

God bedring til alle som snufser, hoster, har feber og øyekatarr..

Klem.

Magnhild sa...

Joda, bekkenet og ryggen min er sinna. Skal se om jeg kan få time hos manuellterapeuten min en dag i uken. Tiden strekker liksom ikke helt til.

Her er heller ikke guttene blitt mer syke. De var jo snørrete før vi dro.

Unknown sa...

Ingen som skylder på dere Tone! Det er jo tiden for å bli syke, akkurat i overgangen sommer-høst.

Jeg har vært og kjøpt enda mer ullklær i dag. Sykt dyrt å kjøpe ull til tre unger! De skal jo ha til skift i barnehagen også. Har svidd av et par-tre tusenlapper i ull til nå, og mer trenger de:(! Kjøper alt ullundertøy på sparkjøp. Tom og Trine er jeg godt fornøyd med og det er jo det billigste alternativet i tillegg. Og så har jeg vært på Nøstebarn og handlet noen ulldresser. Nå trenger de ulluer, halser, votter og litt tykkere ullgenser og bukse.

Plutselig våkner vi opp til is på bilene:(( Gruer meg! Haglet det virkelig tone?:( Helt sprøtt! Vi er jo i august ennå!

LuckyTone sa...

Ull ja! Det er deilig. Jeg må ta meg en ull-runde når guttene er blitt friske. Det trengs i disse dager, og fremover.
Elisabeth: Da haglet virkelig ja! Bare i ett lite minutt... men.. Haggel var det:)

Her er det fortsatt feber og snørr.
Isak våknet opp med litt over 40 i feber i dag... Hvor lenge skal de gå med feber før jeg går til legen?
Isak har jo hatt feber siden søndag ettermiddag... Gabriel hadde over 40 i feber i går kveld... Har ikke målt han i dag... skal gjøre det nå etter første luren. Stakkars små... Det er så kjedelig... Så er jeg liksom ikke helt frisk selv heller, snørrete og slapp jeg og. Men men.
Nok klaging for nå.(trenger en snyte pause:)"glis")

Eva sa...

Det hagler her også folkens... Har faktisk gjort det tre dager nå.. Og det holder i massevis! Vil ha høst før vinteren kommer jeg.
Jeg har handla inn strømpebukser idag. Ikke ull. Det skal jeg ønske de på bursdagen. Dessuten passer noe av det vi brukte i vår enda.
Så har jeg kjøpt dresser. Sånn midt imellom tjukke. Refleks sine. Tror de blir gode. Fikk penger fra mor og bestemor mi til å kjøpe dem som bursdagsgave...
Også har jeg tatt ut sko. De skal svigermor kjøpe til bursdagen..
Det gjelder å utnytte de lit....:-)

Når det gjelder sykdommen her så er Konrad fortsatt veldig surklete i luftveiene.. Lurer på å oppsøke lege snart. Forma er bra ellers heldigvis. Tønnes er snufsete og har litt hoste, men vi må vel bare regne med litt snørr denne tida..:-)

Tone: 40 i feber er ikke noe hyggelig. Ville nok tatt en tur til legen snart da..
God bedring til dere alle ihvertfall!!

Klem.

Unknown sa...

Nå har Leo fått feber:(, men ikke noe hostete eller forskjølet.

I morgen skal jeg på prøvetime til sminke og hår! :D Gleder meg! Må huske å ha med sløret.

Tone og Magnhild: Vet dere om en plass her i byn som ordner løse negler? Er sikkert mange, men vet ikke hvor jeg finner dem.

LuckyTone sa...

Off, syk syk syk.
Her har guttene fortsatt feber... 40 i feber i morges.
Jeg ringte inn til legen så skal inn der om 1/2 time.
Kjipt at de er syk så lenge...
..Fysj Håkon reiser kl 14 i dag:(:(Snufs.

Elisabeth: Negler ja... se på gule sider. Vet om flere i byn, men husker ikke hva de heter. Det ligger en ved teateret.Hun skal være flink. Så ligger det en ved fløyen...Så har de på Åsane senter(har ikke vært der selv) Jeg gikk til en i flere år, men når guttene kom ble det ikke tid lenger... Savner fine negler ja! Men hun jeg gikk til studerer nå, så tar bare sånne hun hadde før.

LuckyTone sa...

Da har vi vært hos legen... Gutta hadde høy bakterieverdi i kroppen(tror det heter det)
Isak var litt rød i det ene øret og litt tett i brystet. Gabriel hadde en eller annen:) lyd i lungen, og tett i brystet. De har begge fått penicilin(kanskje det skrives slik?)og noe astma medisin som skal gjøre det lettere å puste...Må inn igjen på tirsdag for å se om bakterie-greiene har gått ned..
Ja, ja.
Må si at jeg synes litt synd på meg selv som skal være alene med de til tirsdag. Men,men det går vel det.

Eva sa...

Høres ut som det var bra du gikk til legen Tone...
Håpe på rask bedring hos begge to nå.

Her er det på det samme. Begge hoster fælt nå. Små sur og grinete er de også.
Dessuten våkner de av at de er tette på natta. Stakkars Ronny som nesten ikke får sove... Så deler av natta har vi hatt to unger i senga..:-)
Guttene har ikke feber, så jeg drøyer enda med å gå til legen. Får se det an til i mårgen.

God bedring alle syke..:-)
Klem.

Unknown sa...

Her har ungene blitt verre også. Begge hoster og er slapp. Kjetil ha også blitt syk nå. Regner med han må være hjemme fra barnehagen i morgen.

Håper det ikke varer lenge dette! Blir litt bekymret for bryllupet!

Stakkar deg Tone som må være aleine med dem nå når de er syke!!! Har du ikke noen som kan hjelpe deg?

LuckyTone sa...

Elisabeth: Får virkelig håpe at dine blir fort friske igjen. Det er alltid mye som skal ordnes siste uken før bryllupet.

Jeg blir nok alene her jeg...:( Alle venninnene mine har barn selv. Mamma skal jobbe hele helgen... og da er det ikke flere. Hele familien til Håkon er i Moss.
Men, men, nå går det sikkert på frem for gutta. Håper medisinene virker fort:)
De har jo sovet så mye i det siste, så er litt redd for natten... xxx fingrene for at de sover godt og har en uthvilt mamma i morgen, som er klar for alt:)

God bedring til alle som er syke!
Klem

Livø sa...

God bedring til alle syke!!!
Birgitte har hanglet helt siden mandag, skikkelig forkjølet. Og nå har Askil begynt.... Kjempekjedelig!
Burde egentlig ha begynt med pakking og sånn for ferieuken som kommer, men jeg eier ikke motivasjon. Erik har vært her sammen med svigermor, og jeg har vært på Gjøvik siden mandag. Mine foreldre flytter og skal være ute av barndomshjemmet mitt innen lørdag. Ganske så stor innspurt for oss alle.

Vi snakkes!

Unknown sa...

For et jag dere har hele tiden Livø!

Eva sa...

Livø: Ferie betyr FERIE.....
(Slappe av, puste ut og sånn....:-)

Klem..

Eva sa...

Vi har vært hos legen idag..
Han fant ikke noe hos noen av guttene. Så vi fikk resept på slimløsende mixtur + salve til Konrad. Han har fått noe soppgreier rundt munnen.
Så da kan vi gå til helg med visshet om at guttene er ok.

Hvordan går det med de andre syke...?