torsdag 16. august 2007

Hva klær skal barna ha på seg hos fotografen?

Tenkte vi kunne lage en egen tråd her slik at alle ser det og vi kan finne det ut litt fort i tilfelle vi må ut og kjøpe nytt GLIS alltid kjekt å handle litt

Hva skal tvillingene ha på seg.
Såg at Cecilie hadde noen forslag i den andre tråden..

Jeg har tre forslag:
1.
Olabukse, eller dongeribukse som jeg sier da:) på alle,
og hvit genser på alle.

2.
Dongeribukse på alle
og blå genser på guttene og f.eks. rosa genser på jentene(jentene sin farge kan dere som har jenter bestemme selvsagt:)

3.
Dongeribukse på alle.
Brun genser på guttene og rosa genser på jentene.

Her var nå noen forslag fra meg:)...tror jeg liker det første best.... kanskje...eller...vet ikke...Får se hva dere alle tenker og mener:)
Jeg vil helst ikke ha, grønt, orange, gult, rødt(på guttene)

18 kommentarer:

Unknown sa...

Jeg tror bildene hadde vært stilig hvis alle hadde likt. Altså dongri og hvit genser.

Ellers kunne jeg tenkt blå genser på guttene, men synes ikke rosa og blått er fint sammen av en eller annen grunn. Blått og lilla kanskje? Ellers ville jeg hatt brunt og rosa.

Og så tror jeg det hadde vært stilig om alle hadde hatt helt ensfargede gensre.

LuckyTone sa...

Enig Med alt, Elisabeth:) SMIL!

Magnhild sa...

Hehe jeg heier på dongeri og hvit jeg. Men jeg heier på dongeribukse og body, altså ikke genser. På HM har de fine ensfargete bodyer i mange fine farger. Jeg liker veldig godt de mosegrønne på gutter og gammelrosa på jenter. Hva tenker dere?

Men samtidig så blir det helt feil for meg at mine gutter skal være likt kledd... Det har de aldri vært. Eller kanskje to ganger siden de ble født...

Unknown sa...

uff, nei, ikke mosegrønt til mine gutter. De passer ikke med den fargen synes jeg. Vi har fått masse klær med den fargen. Det blir bare til at de blir liggende i skuffen. Er kjempefint til noen unger, men ikke mine.

Spennende å se hva Eva, Cecilie og Livø vil:D Er Livø på ferie forresten? Er det ikke lenge siden hun har vært innpå her? Eller roter jeg nå?

Magnhild sa...

Vi mangler Livø ja. Lenge siden vi har sett henne nå.

Jeg heier litt på hvit body jeg da. Eller blå! Eller grønn! Eller brun!

*fnis*

LuckyTone sa...

Ja, det er lenge siden jeg har "sett" Livø.... Hmm...

Jeg synes buksene er finere om de har genser og ikke body.... Men pytt sann jeg tar på de det dere vil jeg;) Smil!:):)

Men du Magnhild... synes du det er veldig kjipt om gutta dine må ha samme klær denne dagen?F.eks hvit genser/body og dongeri. Ellers kan det bli ett veldig fargerikt bilde:)Glis!

Magnhild sa...

Hm hvis de skal ha genser så ser jeg gjerne at de har farge på dem. Jeg vet at jeg aldri kommer til å bruke hvite gensre på guttene. Det er å be om klesvask med en gang.

Men jeg tenker nyanser også.
Uff dette er ikke lett når det er snakk om maaange barn. *hehe* Vanskelig nok når det bare er egen familie.

Eva sa...

Da får vel jeg slenge meg i diskusjonen...

Hvit genser???
Det varer ikke lengre enn til den første er påkledd....:-D
Så det ser jeg på som en totalt mislykka investering.. (nei,vi har ingen hvite gensere..)
Men, det hadde kanskje vært fint på bilde da...

Liker bedre blått, gjerne lyseblå. Eller brun.
Brunt og (gammel)rosa er fint sammen..)

Og jeg syns også at det er penere med genser til dongribukse.

Ikke så masse nytt herfra. Men men.

LuckyTone sa...

Men det gjør jo ikke noe om noen har genser og noen har body..Det går nå for det samme. Alle har sikkert en hvit body eller genser(om vi skulle bestemme oss for hvitt)Jeg har body, men ikke genser i hvitt... men da løper jeg ut og kjøper hvit genser:) GLIS!
Vi trenger jo ikke å ta genseren /bodyen på før vi kommer til fotografen;)

Eva sa...

Tror ikke jeg kan ta på noen av klærne guttene skal fotograferes i før vi er der bildene skal tas....
For rene/fine klær er en magnet for gulpeunger...:-)

Tenker dere hvitt hvit, eller mer off hvit..??
Det er ikke noe problem for meg om flertallet vil ha hvitt..

Hva med foreldre/søsken?
Stilig om alle har likt. Og da er det vel veldig enkelt med hvitt/offhvit.
Helt ensfarget eller er det ok med diskre små trykk..??

Unknown sa...

Jeg synes helt ensfarget. Hvis alle har noen trykk på gensrene så kan det fort bli veldig rotete.

Ps. De har hvite billige tynne gensre på HM. Tror det var der jeg kjøpte dem. Lurer på om det ikke var sånn topakk. Det hadde jo vært fint med lys blå gensre også da, hvis folket ikke vil ha hvitt. Men da mener jeg fremdeles at det er finest med lilla til jentene;)
Men det med fargene til jentene må Livø og Cecilie få avgjøre selvfølgelig!!

Hvis vi voksne også skal gå likt kledd, så er det, som Eva sier, enklest med hvitt.

Cecilie sa...

Som jeg skrev i den andre tråden så synes jeg det aller beste er olabuske og hvit overdel. Om det er genser eller body eller bluse - det spiller jo i og for seg ingen rolle. Og at alle har på seg samme farger - foreldre og søsken.

Og så skrev jeg også at guttene kunne ha en farge og jentene en annen farge. Samme for foreldre og søsken.
Brunt og rosa er en veldig fin kombinasjon, ja.

Og så var det at hver familie hadde hver sin farge.

Men det reneste og fineste (synes jeg) blir i hvitt.

Angående Livø så var hun innom meg for en ukes tid siden da hun kom fra Nederland - hvor hun forøvrig hadde kost seg masse!!
Ellers så vet jeg at det har vært en hektisk periode hjemme med lite søvn på natta og det tærer jo på det meste. Håper bare at ting har stabilisert seg i heimen til Livø og co.

LuckyTone sa...

Håper Livø snart kommer innom og at de har det bra i heimen, men søvn og det hele:)

Jeg lager en ny tråd der vi kan skrive ett forslag hver på hvilke farger barna skal ha på seg, så ser vi om det blir flertall om noe.

Magnhild sa...

Hehe dette blir ikke lett.
Jeg heier nok litt på blått og lilla eller blått og rødt. Mine gutter bruker også mye rødt, men det blir kanskje litt feil på en slik tilstelning.

Det finnes jo nyanser på alt, og jeg tenker at det må gå an å bruke nyanser av blått/brunt eller hvilken som helst annen farge på et slikt bilde. Da blir det litt mer liv i bildene...

Så jeg sier dongeri og nyanser av blå + jentefarger som de velger.

Eva sa...

Ja, dette blir ikke lett..
Vi er ganske enkelt nødt til å bestemme oss.......-)
Men, om det er body, genser, t-skjorte eller bluse det må være en smaksak.
Hva med kjoler til jentene.....?(bare for å slenge inn flere alternativer... tjihi..)

LuckyTone sa...

Håper alle kan skrive hva dere vil barna skal gå med... i den andre tråden. Jeg må nok ut og shoppe uansett, for tror alt her mønster eller skrift på...Så da er det litt greit å vite hvilken farge jeg skal shoppe..

Heia, heia:)

Unknown sa...

Klarer ikke å bestemme meg:D

Enten blå(bare hvis jentene skal ha lilla)eller hvit

LuckyTone sa...

Heia heia jenter:) Jeg må ut og shoppe på onsdag, så håper alle kan finne ut hvilke farger dere vil ha på klærne i løpet av morgen dagen xxx.:)