fredag 3. august 2007

Fotograf

Nå har jeg snakket med fotograf Turid Soldal. www.studiosoldal.no
Det ser ut somom hun tar litt kreative og stilige bilder, synes jeg.
Hun hørtes livlig og trivelig ut:) Og hun synes det hørtes kjekt ut å ta bilde av tolv 11-12 mnders gamle barn:)

Pris: 1400, da får vi en cd hver med bilder på, hun legger til musikk og det hele:) Hørtes veldig kjekt ut. Så får vi ett a4 ark med de samme bildene som vi får på cden. Det er gjerne litt bedre forklart på hjemmesiden hennes:)

Jeg avtalte tid lørdagen kl 13.30. dette kan vi selvsagt forandre på. Sa jeg skulle ringe henne på tirsdag, og gi ett endelig svar om vi ville til henne eller ei:)

Hva sier dere? Hørtes hun grei ut? Skal vi gå for henne???
Hva vil flertallet: Studio eller utebilde?

Jeg sier helt klart studio!!! Tror det blir finest med helt hvit bakgrunn(og tenk om det regner..)

Er det noe jeg skal spørre henne om????

13 kommentarer:

Magnhild sa...

Jeg er veldig for henne. Det virker veldig lovende.

Jeg må stille meg litt nøytrl til inne eller ute. Jeg er veldig gald i studio, men det hadde samtidig vært veldig kjekt å ta bilde ved Vangsvatnet (heter det det?) Nede ved stranden, masse småstein og spennende ting. Tenk så masse moro vi kunne fått da. Og selvsagt oss løpende etter alle ungen for å ta steien ut av munnen. Eller på gresset ved vannet. Jeg er litt på det at det kan vise til at vi traff hverandre på Voss, og for meg er da Vangsvatnet (om det heter det) et flott kjennetegn.

Men samtidig er det nok lettere å få gode bilder i studio.
Hva sa fotografen? Ville hun helst være i studio?

Jeg så på alle bildene og det stedet jeg tenkte på og har tenkt masse på er fotografert under bryllup. Skal se om jeg finner det igjen.

Magnhild sa...

Stedet er fotografert på s 4 under bryllup.

LuckyTone sa...

Ja, det blir nok flott uansett om vi tar det inne eller ute! Det er flott på Voss! Jeg liker Voss veldig godt:)
Det heter vangsvannet ja:)

Så jeg blir ikke lei meg om det blir ute:)

Egentlig nett da sama:)Men om det regner blir det litt kjipt ute da...Men da kan vi sikkert hoppe inn i studioet.
Vi får se hva flertallet vil.


(i mårgån tidle skal eg i brydlaup, kjeme haim sundag... sånn at dekan veit da:) Litt vossamaol må te:)
Klem

Cecilie sa...

Så flink du er, Tone!!

Jeg holder en liten knapp på utendørs.
Det er akkurat det Magnhild beskriver som jeg tenkte på da jeg skrev i den forrige tråden. Det hadde vært utrolig fott. Og jeg tror også at det blir enda mere naturlige bilder ute enn inne.

Men - jeg bøyer meg for flertallet og det blir helt sikkert flotte bilder i studio også, men jeg synes det blir mer spes og minneverdig å ta bilder ute.

Tidspunktet er helt greit for oss. Det er som regel sovetid, men litt avvik i rutiner gjør ingenting.

Unknown sa...

Jeg synes det var veldig mange fine barnebilder i studio.

Tenker på at det blir vanskelig å få fine bilder ute med 12 små barn. De putter jo alt i munnen, som nevnt. Det vil jo hele tiden være voksne som må løpe til for å ta ting ut igjen. Men jeg er enig med at det kunne vært stilig med bilder nede ved stranden.

Kanskje vi bare bør høre med fotografen, slik magnhild skriver. Hvis hun har mange ideer og mener det er best ute, så går jeg for det, men sånn jeg tenker nå så vil jeg helst i studio.

Eva sa...

Kanskje lurt å høre med fotografdama om ideer..
Så kan vi bestemme oss etter hennes mening...?

Magnhild sa...

ok, noen spørsmål du kan spørre henne om:

*Er det langt fra studio til stranden? kan vi evt prøve der om pent vær, og så heller stikke inn om vi ser at det ikke er mulig?
*Hva med klær, farger og leker? Hva tenker hun?
*Har hun tenkt på noe spesielt oppsett på ungene? Litt tanker?
Vet hun om en fi plass ute, ikke langt unna, som kan være fin å bruke? Hvordan er det evt å ta bilder både inne og ute? Det er jo mulig på en del brylluupsfotografering og slikt.


Ja, det har jeg tenkt på, så da skrev jeg det... *fnis*

LuckyTone sa...

Skal ringe fotografen i morgen! Flott at du skriver noen forslag til spørsmål, Magnhild;)
Oppdaterer i morgen!

LuckyTone sa...

Da har jeg snakket med fotografen... Og hun virker utrolig kreativ,livlig og flink!!!

Inne eller ute: Hun har studio på Vangen, så vi kunne være ute eller inne... tror ikke det blir problemer om vi vil være begge plasser heller:) Vi kunne se an været og ta det der etter.

Klær på barna: Hun sa at det hadde vært fint om de hadde samme nyanser. F eks dongeri bukse m blå genser, dongeribukse m. rosa genser, dongeribukse m brun genser.etc
IKKE masse mønster på genser/bukse!

Hun tenkte å ta bilder der de springer rundt, ligger oppå hverandre,etc litt forskjellig. Tror hun kommer til å ta mange tøffe og gøye bilder!!!Hun kunne/ville også ta bilde av hver enkelt søskenpar.

Hun gledet seg og synes det var veldig kjekt å få ta bilde av 6 tvillingpar!!! Det var jo veldig spesielt, sa hun!!

Var det da noe vi lurte på?
Hun skulle på ferie og kom hjem 23 aug. Men jeg kunne ringe henne om det var noe. Ellers har jeg avtalt at jeg skal ringe fredag 24 august:)

Tror absolutt at vi har valgt rett fotograf!!! Dette blir kjekt dere!!!

Unknown sa...

Det høres kjempespennende ut! Tror vi har funnet riktig fotograf ja!

Eva sa...

Hun høres lovende ut!

Hva sier dere til å ta bilde av alle...?
Tvillinger og foreldre..
Ungene på fanget, sånn at vi ser hvem sine unger det er.....:-)

Cecilie sa...

Det høres bra ut!

Og vi må absolutt ha et gruppebilde av hele gjengen, ja!

Når det gjelder farger på klær så synes jeg det høres veldig bra ut med olabukse på alle sammen - også foreldrene og søsken.

Når det gjelder farge på genser/overdel.
* Alle har hvit/off-white.
* Alle jentene har lik farge og alle guttene har lik farge, også foreldre og søsken.
* Hver familie har en farge.

Cecilie sa...

Og igjen må jeg si at du er veldig flink som ordner og styrer, Tone!!