tirsdag 17. juli 2007

En liten dårlig-sommer-vær hilsen

Hallo på dere!

Vi har kommet oss vel hjem fra Tromsø og vi har hatt 2 aldeles nydelige uker i nord! Jeg tror jeg aldri har opplevd så mange sammenhengende dager med fint vær som vi hadde denne gangen. Helt fantastisk!! Det er noe annet enn været som er her hjemme *grrrr*

Ungene har kost seg masse og vi foreldre har fått oss litt alenetid og noen ekstra timer på øyet og det har vært veldig deilig!

Flyturen med ungene gikk strålende - de var så flinke hele veien og jeg var så stolt over mine 3 små :) Fikk masse skryt av passasjerer og vertinnene om hvor snille barn vi hadde.
Men dere skulle sett oss komme hesblesende sist inn i flyet på vei til Tromsø. Hjelpe meg - jeg tror jeg svettet oppover etter gedigen kø i innsjekking og nesten stripping i securitaskontrollen, herremin!
Og jeg er temmelig sikker på at alle som hadde ledig sete ved siden av seg på flyet breia seg litt ekstra for at vi ikke skulle sette oss ved siden av. Heldigvis fant vi tre seter ved siden av hverandre.
Vel, vel.

I Tromsø fikk jeg en skikkelig maveinfeksjon (selvdiagnose) som jeg hade en ukes tid med diaré de siste par-tre dagene.
Kasper fikk så feber og diaré, men dette varte kun et par dager. Han fikk da en jeksel så det er godt mulig at det var i forbindelse med det.
Så nå på søndag fikk Gabrielle feber opp mot 41 grader på det verste og veldig diaré. Merkelig nok har humøret henne vært veldig bra så jeg har ikke vært hos legen. Hun har fremdeles litt feber i dag, men den er betraktelig lavere enn de siste par dagene. Og i dag så oppdaget vi rødt, bleket utslett på magen så det er nok den 4. barnesykdommen hun har. Mistenkte det etter 2. dagen med høy feber. Og idag har hun vært slappere enn da hun hadde høy feber og veldig sutrete. Dette er visst veldig typisk for denne infeksjonen.

Men - ungene har virkelig fått fart på den motoriske biten og er høyt og lavt hele tiden. Kasper er en klatregutt uten dimensjoner og han blir helt i 100 når han får lov til å klatre-krabbe opp alle trinnene til 2. etasje. Og han er så flink atte!! Gabrielle er turbo på krabbing, men liker best å stå for å nyte utsikten fra oven :)
Og de har blitt så store og alle 3 er så skjønne at jeg blir helt ør i hodet.

Fortsatt god sommer!! Håper alle har det bra - klem.

4 kommentarer:

Eva sa...

Så heldig dere var som dro nordover i knallvær!
Ser for meg hvordan folka breia seg på flyet...(humre..)

Skår i gleden med all "driten" da.. Innmari kjedelig at sånn alltid skal klaffe med ferie..?
Håper dere er bedre alle mann nå og får nyte resten av sommeren hjemme.

Så flink Kasper er som klarer trappa da!!! Virkelig imponerende.

Hei og hopp til Jessheim-heimen...:-)

Livø sa...

Så koselig å lese en liten rapport fra ferien deres! Kjempekos!
Skikkelig herlig at det har vært sommervær i nord i år synes jeg.... de har ikke akkurat hatt så langvarig fint vær de siste årene, så det er de vel unt og dere var jo kjempeheldige som fikk med dere mye av det!!!

Jeg blir imponert over Kasper, tøffingen!

Gleder meg kjempemasse til vi sees neste uke!

LuckyTone sa...

Dere var lure som reiste nordover på ferie. Sikkert deilig med sol og varme!
...litt mindre kjekt med sykdom..
Flink Kasper er!!!!"nikke" Det er så kjekt å se hvor stolt de blir når de får til noe nytt:)

Kos dere resten av ferien!
Gleder meg til treffet i august! " "SMIL" HOPPE"

Livø sa...

Nå har jeg gjentatte ganger forsøkt å legge inn et nytt innlegg... men det kræsjer alltid på slutten og jeg blir så irritert... Sorry at jeg skriver det i innlegget ditt Cecilie!!