torsdag 26. juli 2007

Ikke lenge til treff nå!

Ja nå er det ikke så lenge til treff på Voss. Håper alle fortsatt er med på det. Jeg har tenkt litt, og lurer litt på hvordan vi skal gjøre det med mat. Jeg tenker buffet til to-tre måltider. At vi kjøper inn forskjellig alle sammen og setter at på bordet. I alle fall er det veldig greit med frokost og lunsj. Vi tar med det vi liker og bruker og brød og drikke. Så har vi mye forskjellig.

Angående middag så vet jeg ikke helt hva jeg tenker. Det blir vel to middager? Fredag og lørdag. Fredag kan jo bli litt oppstykket pga reise og slikt. Vi vet i alle fall at vi ikke kommer oss fra Bergen før i femtiden, men vi har nå ikke den lengste veien... Hvordan tenker dere andre det på fredagen? Det enkle vil vel være å bestille mat fra en plass. Pizza, pasta eller noe slikt? Og lørdag kunne vi kanskje stelle i stand et koldtbord? Det hadde vært veldig koselig i alle fall. At vi alle tok ansvar for noe... Hva tenker dere? Har jeg for store forhåpninger nå? Det å sette i gang med mat til så mange, er litt stress i mitt hode... ;)

Ellers lurer jeg på om det er flere som har tenkt på dette med fotografering. jeg har fortsatt utrolig lyst til å få tatt skikkelige bilder av dem, men har ikke funnet noe fotografstudio i sentrum. Vet heller ikke hva det ville kostet oss. Men det hadde vært utrolig kjekt!! Eller om en fotograf kunne kommet til området vi skal bo på med skikkelig utstyr. Jeg aner ikke jeg, men jeg vet det hadde vært kjekt!

Ja nå tror jeg at jeg har tømt hodet mitt litt.

20 kommentarer:

LuckyTone sa...

Jeg har tenkt på dette med mat også...og tenkte ganske likt som deg Magnhild.

De har dolly, og alpino pizza! Alpinopizzaen er veeeldig god. Jeg har spisten god del pizza der uner studietiden ja... :)

Åhhh, som jeg gleder meg.

Vi kommer til å reise opp på formiddagen... en gang mellom 10 og 13:) Har sagt til Håkon at han må ta fri fredagen;)
Jeg vet jo nøyaktig hvor det er og kan se på skiltene og skrive melding til dere. Ikke noe vanskelig å finne frem:)

Fotograf ja... Jeg har ikke undersøkt noe, men det kan jeg gjøre. Vet at det er en fotograf på vangen. Skal undersøke litt jeg. Det hadde vært veldig kjekt:)
Skal prøve å få sjekket litt i morgen og ta en tlf eller to:)

LuckyTone sa...

Har nå funnet ut at det er to fotografer på vangen. Har sendt en melding til en venninne på voss for å høre hvem hun anbefaler:) Så får jeg ta en tlf i morgen eller lørdag. Holder dere oppdatert jeg;)

Eva sa...

Mat må vi ha......
Buffet til frokost og lunch er vel smart. Middag er en annen ting..
Koldbord er vel ok, da finns det noe alle liker...

Det hadde vært gøy med fotograf ja..
litt mer organiserte bilder..

Unknown sa...

Enig med alt

LuckyTone sa...

Jeg har ringt til fotografene på Voss.
Fotograf 1: Må ringe opp igjen 5 august. Hun som hadde mest erfaring med å ta bilder av barn var på ferie. Så da venter jeg til 5 august. Jeg nevnte at vi gjerne ville at hun skulle komme til Haugo og ta bildene. Han sa at det muligens ble finere om vi kom i studio, men det kunne jeg snakke med fotografen om.
Når jeg tenker meg om så tror jeg nok også at det vil bli ett litt finere bilde omvi drar til studioet... Da får vi en helt ren bakgrunn. Og det er nok finest siden det er så mange barn på bildet. Hva tror dere?
Men jeg skal snakke med fotografen om det:)Og høre hva hun sier.

Fotograf 2: Han skulle ringe meg opp igjen, han var litt opptatt nå.... Håper han ringer da, ellers ringer jeg han i morgen.

Så sånn er det:)

Unknown sa...

Jeg og tror det absolutt blir finest med bilde i studio

Unknown sa...

Det blir mer skikkelig bilde da

Unknown sa...

med så mange barn, tror jeg det hadde vært stilig med en helt hvit bakgrunn jeg

Eva sa...

Hvit bakrunn er veldig stilig, og det er vel bare mulig i studio. Men, det er veldig fint med naturlige bilder også...

Peiling på pris?

LuckyTone sa...

Jeg og tenker at det vil være aller finest med helt hvit bakgrunn når det er så mange barn.

Jeg vet ingen pris enda, som sagt får jeg snakket med den ene fotografen 5 august, og den andre fotografen skal jeg ringe til i morgen. (han ringte meg opp igjen etter to-tretimer, men da var jeg på handletur i Knarvik...
Tror ikke prisen blir så gale jeg...Vi får se;)

Magnhild sa...

Dette ser bra ut med tanke på fotograf. Jeg tenkte slik at vi deler på fotografprisen, hører om vi alle kan få bilder på CD om de tar digitalt. Og så fremkaller vi det vi selv ønsker. Det hadde vært stilig å hatt alle ungene på hvit bakgrunn. Og om vi hadde noenlunde like farger på klærene er også fint. Altså ikke likt antrukket, men like fargetoner.

Er det noen av barna som kommer til å kunne gå på den tiden tro? Ikke det, jeg tror virkelig at det kommer til å bli masete å få alle ungene til å være noenlunde i ro på en gang. Herlighet, så utrolig morsomt dette kan bli.

Min søster hadde en slik gjeng som oss da hun fødte førstemann. De var til fotograf sammen på denne måten og hadde mange flotte bilder. Litt kaotisk med 8 barn på rekke, og de var jo bare 8. *fnis* Men den fotografen gav i alle fall litt avslag mot at hun fikk bruke bilder i sin "folder". Det er jo ikke akkurat helt normal samling unger da...

En annen ting. Når på dagen vil passe best for barna? Jeg vet at våre barn er opplagt og fornøyd rundt 12-13, hva med dere andres?

Jeg gleder meg, med en smule skrekkblandet fryd!

Unknown sa...

Oi, det var det med soving og ja:D
Mine sover fra 11 til 13. Og så fra 16.30 til 17.15/17.30

LuckyTone sa...

Soving ja.Det blir nok litt vanskelig å finne en tid der noen ikke sover når vi er så mange. Jeg bare hører når hun kan så kan vi ta det der i fra. De sover sikkert så forskjellig disse 12:)
Og kanskje det blir litt annerledes når vi er så mange sammen... Kanskje de ikke vil sove akkurat når de pleier.
Jeg hører når hun kan så ser vi;)

Eva sa...

sånn i 13-14 tida er hvertfall mine unger våkne... Men, det blir jo sikkert litt annerledes den helga, med så masse unger og nye intrykk,
Så vi får vel tilpasse oss fotografen...

LuckyTone sa...

Ok, da har jeg snakket med han ene fotografen(hun andre får jeg snakket med i neste uke)

Han trodde ikke han hadde stort nok studio m, hvit bagrunn til å ta bilde av disse 12. Så han ville dra opp på Haugo og se om han kunne lage ett studio der på en eller annen måte, eller om været var bra å ta det ute på en bakke etc.
Det hørtes jo greit ut. Men.... Han snakket om å sette de opp på en rekke eller to rekker slik at de bakerste satt litt høyere... Det blir sånn skole/barnehage bilde.
Hadde dere sett for dere det?

Ikke jeg... Jeg hadde sett for meg ett litt "livligere" bilde. Der de satt litt fritt på gulvet, noen satt på rompen, noen på knærne, noen låg, noen står... etc.
Vet ikke om det hadde blitt veldig rotete, men.... Tror det hadde vært tøffest.
Jeg sa jeg skulle snakke med dere og ringe han opp igjen.
Men jeg vil først snakke med hun andre fotografen og høre om jeg liker hennes ideer bedre.

Jeg spurte om vi kunne få de på cd og det kunne vi. Da fikk vi 4-5-6-7 bilder på hver vår cd, så kunne vi velge hvilket vi ville fremkalle. Men han ville vi skulle fremkalle de hos han. Det forstår jeg jo. Og det går jo greit når vi alle får de på cd og kan kikke og velge det vi vil. Bildene kan ikke fremkalles i andre fotobutikker pga kvaliteten på bildene på cden...
Ok dette ble rotete, men spør meg om dere lurer på noe:) OK?
Prisen han nevnte var ca 15-1800 kr. Det blir jo ikke mye pr familie:)

Magnhild sa...

ehm NEI! Det er ikke mulig å ta "barnehage"bilder av 12 barn under 1 år. Og ikke er det noe kjekt heller. Jeg vil også ha "rotete" bilder. jeg vil ha naturlige bilder. Kanskje med noen få leker også. Mest for å få noen til å ligge/sitte/stå i ro...

Jeg ser litt for meg et bilde fra hmm hvem var det da? Anne GEddes? uten alle blomstene og slikt.
Litt sånn sett hver sin unge på gulvet, løp og se hva som skjer... Hvilke barn sitter nå stille på rompen i mer enn et tre sekunder? Mine små ligger i ro kanskje bittelitt om de har en ball eller bil, men ikke ellers... Om damen ikke har noen gode tanker, er det jo mulig å høre med nordheimsund? Om de kunne kommet til Voss. Om det finnes en plen, så er jo det mulig også... Ellers vet jeg at fotografer reiser litt rundt for å ta bilder. Man kan jo sende mail til forskjellige fotografer i Bergen og høre om de vil ha en utfordring og evt hva de skal ha for å kjøre til Voss for å fotografere oss?

LuckyTone sa...

Nå kan vi vente og høre hvilke ideer denne Gry har:) Vi har jo litt tid etter det også. Vi skal nok finne noen og bli fornøyde:) ... tror jeg...
Jeg kan ta en telefon til en skolevenninne fra voss som har jobbet mye i fotobutikk etc. Hun har alltid sååå mange tøffe bilder. Kanskje hun kjenner noen. Jeg oppdaterer dere igjen jeg:)

Magnhild sa...

Jeg oppdaterte med nytt bilde i innlegg øverst på siden. Dette er Reimers på Nesttun som har tatt.

Kunne tenkt meg å sende ut til noen og høre hva de sier jeg da. Feks Bruun og Løtvedt? Men vi kan jo vente og høre hva damen sier... :)

LuckyTone sa...

Nå har jeg fått to navn av en venninne, hun ene er hun som jeg skal ringe neste uke, og så er det en annen som er nyetablert, men visstnok veldig flink. Skal ta noen tlf:)
Jeg tror jeg har lyst til å være i studio... føler at det blir best da. Så vi får satse på at en av disse to damene er flinke:)

Unknown sa...

Jeg vil også være i studio. Han som foreslo at vi kunne sette de opp på to rekker, tror jeg vi bare kan glemme. Det tyder på at han mangler fantasi og idéer:)
Jeg og tenker sånn at noen står, noen ligger, sitter osv.

Det blir nok vanskelig å få alle til å være blid:) Det hadde vært stilig å hatt et der alle hylte på:D hehe. Tror fotografen skal få svette litt.