tirsdag 17. juli 2007

Syk syk syk

Her er det skikkelig kjipt for tiden. Guttene har vært syke siden fredag... off.
Spy, renneræv, feber. Gabriel er helt utslått i dag. Han har ikke feber lenger, men alt han får i seg, spyr han opp igjen med en gang. Nå har han bare fått saft med farris i(tips fra legen)i hele dag.(ingen mat) Han er jo såååå tørst, men drikker han for mye spyr han det opp igjen. Vanskelig dette. Vil jo gi han så mye drikke han vil, men da kommer det opp igjen.
Isted fikk de saftis(cola saftis, fant ut at det var lurt, for da fikk de i seg litt cola mot kvalmen også:). Det var godt å sutte på.
Gleder meg til de blir frisk. Ja, ja, Isak er bra. Men renneræven har han fortsatt. Skikkelig drit dette:) Det renner gjennom alle klær. Jeg vasker på sengetøy og dyner og puter hele tiden.... Og føler at ALT stinker drit!!!
Det er nå godt at Håkon har ferie nå da. puhh... Men en uke av ferien hans går jo her inne i huset, for jeg tror det tar litt tid før disse guttene er i 100 igjen. De må jo trene opp magen sin igjen... Stakkars små når de er syke. Snufs.

Håper dere andre er friske og koser dere i sol eller regn:):)
KLEM

11 kommentarer:

Eva sa...

Ja jøss! Så gøy det er med renneræv og oppkast!!!!! Ja ja ja jeg fikk det her i ettermiddag....! Skikkelig uggen i kroppen. Verker alle plasser og er slapp og tiltaksløs! Typisk når hele familien er samlet. Har ikke sagt noe til dem enda, for jeg vil jo ikke ligge her for meg selv heller... Håper det går vekk igjen like fort så det kom!!!!:-)))
Også får jeg bare håpe det IKKE er smittsomt....

God bedring til gutta dine hvertfall! Og til deg som må holde iorden alt! Godt det er ferie da..:-)

Cecilie sa...

Det er tydelig noe som går om dagen for vi har hatt en omgang her hjemme også.. Ikke noe ok. eget innlegg kommer ;)

Uff - håper det går fort over - god bedring!!!

Eva sa...

Mer sykdom...
Tønnes stakkar har feber og er skikkelig slapp i dag..(
Han som til vanlig har mark, lopper, kinaputter og litt dynamitt i hele kroppen. Har nesten ikke orka noe i dag. Har spist og drukke normalt heldigvis. Så han er i grei form sånn. Håper det går lynfort over igjen. Og han våkner kvikk og rask i mårga.(og ikke grinete og sur i natt..)
Jeg er heldigvis masse bedre igjen!
Veldig takknemlig for det for jeg har ikke noe å tære på for tida..

Håper guttene dine er bedre Tone !?
For det er ikke noe som er verre enn syke unger..((

LuckyTone sa...

Det går fremover, men Gabriel har ikke spiste noe enda. Litt mariekjeks fikk vi i han i går...1/2... Ikke så mye, men... Han har klart å holde på litt melk også, så nå tror jeg spyingen er over. Men selvsagt tar det litt tid før han er helt i form igjen.

Eva: Får håpe Tønnes er frisk igjen nå!!!Og vpknet frisk og rask i dag!

LuckyTone sa...

Vi ble nok litt ivrige på matingen her... Gabriel spydde i dag igjen. Men det var nok fordi magen fikk for mye å jobbe med. Han spiste litt grøt og fikk melk etterpå... Da tok det ikke lang tid før alt kom ut igjen. Vi får ta det litt rolig enda, og gi han mye saft, kjeks og pittelitt melk innimellom.
Håper han ikke spyr mer nå. Kunne tenkt meg å reist litt på besøk nå når Håkon har ferie, men det blir vel ikke til.... Det er jo torsdag allerede og Håkon begynner på jobb på mandag.... Æsj.... Ganske kjip ferie må jeg si.... Men men...

Eva sa...

Det går treigt med sjukdom Tone. Du må nok ha litt tolmodighet.. Selv om det ikke er så lett...
Hadde nesten tenkt å ta med Tønnes på Jazz i dag, men da satte pappsen ned foten. Heldigvis....:-) Så det endete med at jeg tok med Konrad og Kristian. Kosa oss vi tre. Litt deilig å ha med bare en unge...)

Vel, vi kom hjem igjen og jeg tok over begge ungene. Tønnes fortsatt slapp og grinete.. De får litt mat. Ikke rare matlysten på Tønnes som sitter å kaver maten ut av munnen igjen, så han får fruktpurè...
Så går vi på stua å romsterer litt. Da en glup tanke ramla inn i hodet mitt: Ta en titt i munnen til gutten.... Og jo da der hadde vi grunnen til alt styret! TO flotte framtannebisser som ville se dagens lys.....!
Så nå er gutten nesten tilbake til normalen! Og godt er det, for jeg ble litt bekymra... Men, det er vel normalt..?

LuckyTone sa...

Nå, endelig, etter 1 uke med reduserte gutter, er det fullt liv i huset igjen. Puhh. Det er godt. I dag har vi vært på Askøy hos min søster og kost oss skikkelig. Og i morgen skal vi til noen venner og grille! Vi måtte finne på noe disse to siste dagene i Håkon sin ferie:)

Håper alle andre er friske også. Ingenting er så kjedelig som syke barn.

Klem

Eva sa...

Jeg fikk selvfølgelig ett skikkelig tilbakefall av magesjuka....(
Så de siste dagene har jeg gått i ett tett skylag. Sovet, lagt rett ut og lest litt bok. Og som en følge av sånn sjuke: Ikke spist...
Vekta viste lørdagmorgen 48,4 kg!!! Snakk om knokkel!! Puppene var også tomme.. Men, vi hangla oss gjenom den dagen og, og når kvelden kom var det litt matlyst igjen. Og dagen i dag har vært alldeles strålende i forhold..... Guttene har fått meska seg med puppemelk igjen!
Men, nå må det snart gjøres noe drastisk for å få tilbake litt muskler på denna skrotten.. Jeg har jo tært bort 5 kg muskler.....!
Vel vel, nå er ihvertfall matlysten tilbake, så kommer vel overskuddet snart også!

Hei og hopp!!!:-))

Eva sa...

Super at guttene dine endelig er seg selv igjen Tone!
Håper du har nytt søndagen også!
Og fått ladet litt opp batteriene til hverdagen igjen..!

LuckyTone sa...

Off, stakkars lille deg, Eva. Suger guttene dine av deg alt på kroppen din.... Du må bare spise og spise du;)
Tenker guttene var glade når de fikk meske seg med deilig mammamelk igjen:)

Her har ikke guttene mine hjelpt meg noe med å få vekk graviditetskiloene, men heldigvis har det gått seg til....Tror de daglige trilleturene har gjort litt nytte:) Hadde vært litt kjipt å drasset på de 25 ekstra kiloene som kom..."riste-på-hodet". Da tror jeg knærne mine hadde sviktet:)

klem

Unknown sa...

Voldsomt med sykdommer!! Håper mine slipper unna dette!

Eva, det var ikke mye. Håper du får tilbake litt muskler igjen:)