søndag 8. juli 2007

Sommer rapport

Sitter her med en liter is... Har endelig fått til igjen pcn.. Den har krangla litt, men nå er det fiksa.

Her skjer det noe nytt hele tida! Gullguttene gjør stadig nye ting.
Konrad er vel den som har kommt lengst motorisk. Han er mer behersket i oppførselen, og klarer å konsentrere seg om oppgaven.. Han har fått fart på krabbinga.. Eller rettere sagt åminga.. Han bokter seg som ei åme....:-) Så nå er ingen krok trygg lengre.

Tønnes ligger fortvila å ser etter broren sin, fekter og kaver med armer og bein men kommer ingen steder...( Han står oppe på alee fire, så det går nok ikke lenge før han raser etter...
Nam nam god is.....))
Min kjære lille Tønnes har og funne ut at puppen ja den kan en jo bite litt i og!!! Han får hvertfall reaksjon fra mammaen sin da! Fyttekatta det er vondt! Så nå er ikke amminga så veldig kos lengre. Dei syg seg sånn passe utørst og så er det grøt eller brødskive å få. Så vi får se hvor lenge jeg holder på med det.

Begge to er foressten veldig glad i all slags mat! Spiser alt de får egentlig. Favoritten er vel jordbær og vaniljeis.... Er vel lov det...??

Pappa er hjemme denne veka. så nå er jeg ute stort sett hele tida. Driver å maler huset til foreldra mine. Dei er i danmark på ferie.. Så når katta er borte danser musa på bordet!))
Selvfølgelig er det meldt regn nå.. Så det er ikke sikkert jeg får gjort så veldig masse likavel.
Nå ma jeg ut å klippe plena før regnet kommer..

Hei og hopp alle i feriemodus!!!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Is elsker de her:) Gir de ikke så mye da, men litt smak i munnen. Jordbær kroneis er nam nam, og hyl hyl når de ikke får mer.

Biting i puppen er forferdelig vondt!!

LuckyTone sa...

Så flinke de er å komme seg rundt da, Eva!!! Det går fort fremover nå. Lærer seg nye ting hver dag. Spennende! Og så lærer de fra hverandre. Klarer han ene det, må han andre prøve også:)

Is er nam, nam.
I dag fikk guttene kjeks med mye sjokolade på:) De tygget og griste noe enormt!!! Måtte vaske hele stuen og guttene fra topp til tå etterpå.:) Men vi og mamma og de fikk tatt mange flotte bilder av to glade gutter med sjokolade i hele fjeset, hender og klær:) Det er så kjekt å se på de når de koser seg!!!

Du er så flink til å gjøre ting ute du, Eva. Male hus og det hele. Jeg hater å male..... greit å male stoler, kommoder etc. Det går liksom så fort...Men ett hus, Nei takk... det får andre ta seg av "glis"

Eva sa...

Glemt å fortelle at gutta har endelig fått seg eget rom!
Tok meg på tak forrige veke å rydda ut tinga til storebror. Vaska ut, og flytta sengene til Konrad og Tønnes inn der. Måtte kjøpe ei ny brukt seng til Konrad,m for den gammle vi hadde fått tak i hadde 10 cm mellom sprinklene!!!!
Så da har jeg montert og demontert og montert igjen..
Ny rullgardine og nye gardiner vart det og til rommet. Og mest sensasjonelt er at jeg alt har hengt opp bilder der inne!!

Vel.. Flink og flink. Liker bare veldig godt å styre på med tusen prosjekt. Hvem som helst kunne fått male huset.. Men, det ender som regel opp med at jeg gjør det....) Nå regner det så jeg får ikke gjort så masse der..
Til gjengjeld skal pappaen min lage rekkverk på verandaen vår..

Da har guttene stillnet for natta så jeg får vel ta med babysitteren å tusle ned i fjøsen igjen.. Rakk ikke å fôre dyra før Ronny skulle på oppdrag.. Så nå er de sikkert sultne..
Må bare spise opp Oreo kjeksen min først... Nam nam..

LuckyTone sa...

Du ER flink, Eva. Fikset hele rommet til guttene! Det er deilig når guttene har eget rom.Kan bråke skikkelig på rommet da:)

Oreo kjeks er nam nam. Skikkelig snop. Rar smak på de, men veldi god. Tror jeg har noen i skuffen på kjøkkenet jeg og.... Det hadde vært godt nå!
Ha en fin kveld:)

Unknown sa...

Jeg har også oreokjeks liggende og skal finne meg nå:)

Eva sa...

Fråtsing i Oreo kjeks...!! (glis)
En fordel med de er at en klarer ikke så mange i gangen.....)))