tirsdag 24. juli 2007

En liten sommer(?) oppdatering fra oss.

Ja dette er nok en sommer som går inn i historien som den desidert kjedeligste. Det var jo fint, kjempefint i juni, men da hadde jeg jo eksamen, så den solen gikk jeg glatt glipp av. Og så kom regnet! Og det regnet ja... Erik har nå vært hjemme fra bhg i tre uker, og vi har nesten ikke gjort noe. vi har på en side ventet på entrepernører som skulle komme og starte på utbyggingen av huset vårt. vi hadde planlagt at denne ferien skulle gå med til å male utvending og innvending på dette huset, men det er jo lite vits, så lenge ingen har begynt å bygge. Er veldig spent på når de til slutt dukker opp. Utrolig kjedelig å gå slik og vente.

Ellers så er dette sommeren der jeg virkelig har vært sliten. Har hatt mye feber, hoste og trang pust. Har vært satt ut av noe som kan virke som en lufteisinfeksjon, virus selvsagt. Så det har vært vedig kjedelig. Har nesten ikke orket å gjør noe i det hele tatt. Det tar på å ha feber i to uker i strekk...

Men vi fikk nå en liten tur ut i Øygarden og koste oss en hel dag.
Hadde med snøre og krok til krabbefiske, og her er fangsten. Erik syntes nok det var i overkant skummelt, så vi klarte oss med en fisk. Ellers ruslet vi i strandkanten, vasset litt og koste oss i solen. Det var bare herlig etter så lang tid med dårlig vær.

Alle guttene og jeg har også hatt oss en tur på hytten. Det er jo helt vanlig. Det var jo selvsagt også dårlig vær da, så det ble mye tid inni hytten. Mygg og larver tok fullstendig over på utsiden. Men det var kjempekjekt. Småguttene koste seg masse med mormor og masse nye leker. Erik koste seg nok mest med mormor. Lesing på sengen om morgenen, spille spill og kose seg. Hadde også en tur på Geilo for å spise is og handle litt. Det er absolutt helt normalt.

Og ellers? Ja da har sommeren til nå blitt brukt til å besøke forskjellige kjøpesentre, kjøre biltur (Erik elsker å kjøre bil til nye steder) og være hjemme og kose oss. En tur på Ablegøyer ble det også. Det var visst veldig kjekt! JEg blir lett litt stresset på slike steder jeg, så mannen og en venn og hans sønn tok turen. Jeg har nok brukt mest tid med håndarbeid jeg. Vet ikke om dere har vært innom den andre bloggen min Kiwas kreative krumspring, men det blir laget litt av hvert der om dagen. Holder akkurat nå på med litt forskjellig, men det er nok et fisketeppe som er mest på gang. Det er veldig kjekt å strikke, men tar litt tid. Ellers har jeg strikket gensere til småguttene og til Erik, dress til en av guttene og litt annet småting. Har kjøpt inn garn til neste dress og så er det diverse luer og sokker som står for tur. Skal også lage alle julegavene i år, så det blir litt strikking og sying fremover... Moro det!

Og når det gjelder guttene så går alt veldig fort om dagen. De er virkelig raske på ålingen, har tatt noen få "skritt" på krabbing. De står nå oppetter bord, sofa, beina våre, ja det aller meste. De står på føttene og begynner å få bra kontroll. Oscar har nok best kontroll og er raskest opp. Det har nok blitt en del knall og fall også. Kan bare ikke løpe etter de hele tiden. Det nytter ikke. Ellers så spiser de veldig gjerne brødskive med leverpostei eller skinkeost. Det er godt. Oscar fant en pakke med knekkebrød i en skuff på hytten, og brukte lang tid på å få ett ut av pakken. Ikke bare lett det der. Men premien var god. Tror nok det knekkebrådet klødde godt i tennene, han spiste det i alle fall opp... Ang tenner, så har Oscar nå fått tenner som han ser ut som Dracula. Han har ikke fått de to fortennene, men de ved siden av. Ganske så morsomt. Så i dag at den ene fortannen nå er på god vei igjennom, men han ser fortsatt ganske snodig ut.


Også har vi kjøpt reisestoler. Vi kjøpte oss to "Stol på stol" fra Basson, og disse er bare helt supre. Hadde de med på hytten første gang og det var så koselig at guttene fikk sitte med oss rundt bordet. Guttene syntes også det var stas. Her i huset har vi ikke plass til stoler til de enda, sitter og spiser rundt stuebordet, så her er de fortsatt ikke en del av familien rundt måltider. Gleder meg til større plass...


Og det som er aller skumlest nå. Om en måned begynner småguttene i barnehage. Egentlig er det ikke skummelt, men tiden har gått så utrolig fort. Jeg har jo nesten ikke vært hjemme med dem føler jeg. Jeg har jo heller ikke det da, men likevel. jeg vet at de er i gode hender i barnehagen, og dessuten er jo faren på samme sted, bare i en annen avdeling, så det går nok kjempebra. Det beste er at jeg ikke lenger kommer til å hente og bringe i bhg. I alle fall ikke på mange år. Det skal bli så utrolig deilig. Erik gleder seg også mye til ny bhg og til kjøre med pappa hver dag. Også har de TO rusjebaner i den nye barnehagen. Det er nok det mest spennende. Er veldig spent jeg da på hvordan det vil bli. Det blir den tredje bhg Erik vil gå i. Har litt dårlig samvittighet for det, men tror nok det går veldig bra. Eneste grunnen til at vi bytter nå, er at vi fikk alle tre i en bhg. Det er så mye enklere... Håper bare han får venner i nye bhg...

Og hva skal jeg finne på til høsten da? Jeg skal jo fortsette å studere, men nå bare i 50%. Så det blir også mulighet for deltidsjobbing ved siden av. Og i går fant jeg den ideelle deltidsjobben. Vilvite senteret her i Bergen trenger folk. Dette er jo helt max for meg. Det er dette jeg VIL jobbe med. Det er dette som er grunnen til at jeg har tatt lærerskolen etter realfag. Jeg vil at barn skal lære å undre seg, ha tid til å se på det merkelige og fasinerende med verden og naturen. barn id ag har omtrent ikke tid til det, så dette er kjempespennende. De søker etter de som har startet lærerutdanningen sin og som har studert realfag. Jeg har begge deler. Jeg bare mååå søke og jeg håper virkelig at jeg kan få den jobben. Det hadde vært så utrolig supert! Kommer nok til å bli skuffet om jeg ikke passer til jobben ja... Men den tid den sorg...

Ja, nå har jeg virkelig tastet unna her, jeg er imponert om dere i det hele tatt har orket å lese alt. Men nå skal jeg gi meg, og legger ved det siste bildet. Alle tre ungene på en gang. Det er ikke lett å få til nei... Håper alle har en bedre sommer enn meg! ;)

4 kommentarer:

LuckyTone sa...

Heisann Magnhild!
Så kjekt å lese om deres sommer. Koselig med en tur i Øygarden å fange krabber:)
Det er litt av en sommer vi har....offf... men det kommer kanskje om 1 uke eller 2:) Jeg håper virkelig det.

Flotte bilder du har lagt ut av krabben:) Og de tre søte guttene dine. Flinke de er til å komme seg rundt og opp:) Det er så kjekt når de er så aktive.
Håper vi kan ses snart. Det hadde vært kjekt.

Klem

Unknown sa...

Fine bilder!

Så inne på krumspringbloggen din. Du er så utrolig flink! Jeg er helt imponert når jeg tenker på alt jeg har sett tidligere også, som du har laget.

Og historien om din søster og din far blir jeg like trist av å lese om hver gang:(((( Det er så forferdelig!

Eva sa...

Flott lesing!
Så gøy når noen gidder å skrive sånne fine innlegg....)

Håper dere får nytt resten av ferien og tida før guttene begynner i bhgen.

Leste også litt i den andre bloggen din.. Og som Elisabeth blir jeg også innmari trist av å lese om søstra di..( Kan ikke annet enn å sende en klem til deg. Du må hatt det utrolig tøft!
Og da jeg går å venter på UL undersøkelse av en kul i puppen blir det litt ekstra tankevirksomhet her......((
Huff huff..

Vel vel. Håper dere får kommt i gang med huset snart da! Veldig drygt å vente på arbeidsfolk!

Hei og hopp))

Unknown sa...

Eva, det er veldig mange som oppdager kuler i brystene, og de er som oftest ikke farlig. Håper ikke at tankene går og "gnager" på deg. Det kommer sikkert til å gå fint. Jeg kjenner en som hadde kul i brystet og den gjorde henne så deprimert og redd. Hun gikk til lege til slutt, og da fikk hun vite at den ikke var farlig. Det er fint at du skal få undersøkt den. Så slipper du den bekymringen. (klem)