søndag 25. februar 2007

TFK

Først - er dere fornøyd med vogna (har ikke alle TFK, tro..?)?

Jeg er ganske fornøyd selvom den ikke er noen storslagen vintervogn akkurat. Men jeg synes den er veldig god å trille og enkel å manøvrere. Deilig med svingbare forhjul!
Det eneste minuset er at kalesjen på den ene baggen er blitt litt slakk og sitter ikke så godt oppe som den andre. Litt irriterende, men skal ta kontakt med Babyjungle så kanskje jeg får byttet den. De er jo kjent for å gi veldig god service.
Jo - en ting til.. Styret er litt slakt også. Vi kan dytte det litt opp og ned når det er i hakket - hvis dere skjønner. Det gjør ingenting og har ingenting å si for trillingen, men likevel. Flere som har det slik?

Er det noen av dere som har bestilt de footsacksene som hører til vogna?
Hvis ja så ønsker jeg å vite om dette er en pose som kan brukes når lammeskinnsposene blir for varme eller er det typiske vinterposer?

Har dere noen andre "mellomårstidposer" å anbefale? Vil ikke ha dyne når de sitter i sportsdelen - hvertfall ikke før de blir litt større.

Må også skyte inn at jeg er superfornøyd med stelleveska jeg kjøpte - tvillingveska til SkipHop! Jeg har absolutt hatt behov for så mye plass og er enkel å ta av og på. Deilig at den sitter festet så høyt oppe.

Så det!

6 kommentarer:

LuckyTone sa...

Jeg er super fornøyd med vognen. Utrolig deilig med svingbart hjul, kunne ikke tenkt meg å vært foruten det. Har noen dager(når det har vært mye snø på fortauet) låst forhjulene. Tungt å svinge da:)
Kalesjene mine begynnte å sige også.. Jeg gikk inn i butikken jeg kjøpte de og fikk to nye:) Da to med feste. Jeg forstod at det kunne bli ett promlem med den dårlige løsningen på kalesjen... Så du kan sikkert bare sende en mail, så vil jeg tro du får nye:)

Ellers så er vognen min hundre prosent! Elsker vognen! Jeg har tatt av baggene, guttene ligger i dunposene, jeg har skinnfell inni posene også:) Bruker ikke selene enda.De ligger lunt og godt, har brukt regntrekket de siste dagene for vinden.Kunne tenkt meg å bruke baggene fortsatt, men den ble for liten for gabriel,han hylte når han kom i vognen( gjør ikke det nå)

Enig med deg angående den doble skip hopen! Kunne IKKE vært mindre! Jeg fyller den til randen når jeg skal noe. Flasker, bleier, klesskifte etc...det tar plass det!

Foot sack??(var det det det het...) Har ikke sett det, og vet ikke hva det er:)

Sånn... det var det fra meg og:)

Cecilie sa...

Footsacks er vognposer og de jeg tenker på er de som hører til TFK vogna :)

Ja, Kasper begynner også å sutre litt når han blir lagt oppi bagen, men det er bare med en gang. Den begynner nok å bli litt knapp til han også (han og Gabriel er vel omtrent like store).

Skrev i en annen tråd at jeg håper vi kan bruke baggene ut vinteren, men det spørs vel.

Eva sa...

Jeg valgte en helt annen vogn enn dere andre..
Brio sin nyeste tvilling/søskenvogn..
Her er det fire faste hjul, og ser ut som en tradisjonell sportsvogn. Kjøpte ikke bagger da jeg såg at det ble alt for trangt!
Så gutta ligger i hver sin voksipose. Med saueskinn under..
Og ullteppe oppå når det har vært veldig kaldt.
Er kjempfornøyd med vogna så langt!
Tung å svinge..? Ja, kanskje det. Men, så har jeg ikke hatt det store behovet. Går mest rett frem jeg...
Ellers er vogna veldig god og stabil. Kalesja er der den skal.
Kunne tenkt meg litt større hjul, dersom jeg skal finne minus..
Brøyter litt snø med understellet, og da blir den tung.
Alt i alt så angrer jeg ikke på at jeg valgte denne.
Om jeg kommer til å gå over til noe annet har jeg ikke tatt stilling til enda...

Stelleveska.. Har egentlig ikke behov for så stor veske enda..
Maten er jo med likevel..
Men, den er super på vogna da. Så den blir jo brukt likevel. Utrolig hva en kan stappe med seg likevel...:-)

LuckyTone sa...

Når jeg kjente etter så er styret litt løst, men som du sier så er det ikke noe av betydning. De er sikkert bare sånn. Plager meg ikke:)

Livø sa...

Vi er også knall fornøyde med TFK`en... kunne ikke valgt en bedre vogn! Vil nå tro at de fleste vogner sliter på det tunge vinterføret som har vært den siste tiden. Jeg har også kommet fram til at det er kjekt å låse framhjulene når snøen har vært løs og litt dyp.
Har så langt ikke hatt noe tull med kalesjer eller sånn.... det eneste som har vært mitt store hodebry er gjentatte punkteringer! Det har jo ikke noe med vogna å gjøre, men er ganske frustrerende til tider!
Nå som vi har vært på vinterferie og har vi festet miniski på hjulene og gått tur i ganske så dyp nysnø uten trøbbel i det hele tatt. Kjempekjekt!

Jeg har også den doble skip hop`en og er kjempeglad i vesken! Får med meg alt vi trenger når vi skal ut på tur! Er kjempeglad i noen "klips" jeg kjøpte fra kiwi-kid som er festet på håndtaket på vogna, slik at jeg ikke trenger å henge den i stroppen...

Livø sa...

Forresten, hos oss tror jeg at bagene vil holde til over påske... men, vi planlegger å ta de av før påske rett og slett for å få bedre plass i bilen når vi skal dra på påskeferie! ;-)