onsdag 14. februar 2007

En liten oppdatering fra oss!

Tusen takk for alle varme tanker, det gjør virkelig godt når man er i en situasjon som oppleves som kritisk!
Vi er så takknemlige for at legevaktslegen reagerte og sendte oss videre på søndag! Det er heller ingen selvfølgelighet at en allmenpraktiserende lege ser symptomene og gjør noe med det.
De siste dagene har vært overveldende kaotiske og slitsomme for oss, vi har beveget oss i yttergrensen for hva vi har kunnet tåle som foreldre.... Men, vi er så heldige, operasjonen i går gikk veldig bra! Legene er veldig fornøyde med den, de kunne ikke gjort det bedre om de skulle operert på nytt sier de.
I dag har Askil våknet mer igjen, er litt mer seg selv igjen! De har koblet ned alle ledninger med intravinøs væske, morfin og overvåkningsutstyr. Stakkar lille gutten min har venefloner i begge føtter og en hånd, hver 4.time kommer de fra laboratoriet for å ta nye prøver og da stikker de i den hånda som er ledig til hans store frustrasjon.
Akkurat nå er jeg hjemme i Moss, skal hente Birgitte slik at hun får være sammen med broren sin noen timer. Hun er hele tiden på leting etter han forteller mamma, og vi håper det skal bli godt for Askil å treffe henne igjen! Jeg innbilder meg at han kommer til å stråle opp når han får se henne....
Jeg skal forsøke å holde dere oppdatert så godt jeg kan, har desverre ikke tilgang til nett på Riksen, så det blir vel en sms til en av dere innimellom.
Vi regner med at den virkelige følelsesmessige reaksjonen vil komme senere, fram til nå har det kun handlet om hva som er best for Askil og å være sterk for han!

5 kommentarer:

Cecilie sa...

Godt å høre at Askilgutten kvikner til og at alt er bra!Blir nok stas å møte søstern sin igjen, ja :)

Vi snakkes snart :)

Klem.

Eva sa...

Så godt å høre fra dere!!

Har vært kjempebekymra.. Men, det høres jo bra ut. Heldigvis..
Håper Askil får kost seg med Birgitte da..

Mange gode tanker:-)

Unknown sa...

Så bra at det gikk så fint!! For en lettelse. Jeg har egentlig vært overrasket over at det har gått såpass fint med alle tvillingene og har egentlig tidligere vært litt redd for det store "smellet". Enten under fødslene eller etterpå.

LuckyTone sa...

Godt å høre at operasjonen gikk flott. Hvordan var det for han å se søsteren da?:)
Håper alt står supert til nå:) Har tenkt mye på dere og lille gutten.
Stor klem fra Tone og guttene.

LuckyTone sa...

Livø: Såg inne på dg søte bilder av Askil. Han hadde en utrolig stilig genser på med navnet! Hvor har du kjøpt den? ...sånn vil jeg og ha:):)...til guttene...:):)