lørdag 3. februar 2007

tovet for første gang

Nå har jeg strikket og tovet votter for første gang. Resultatet ble jo bra selv om det bare var helt vanlige og ensfargede votter. Gøy å tove! Kan være hullete og fælt og så bare hiver en det inn i maskinen, og så kommer de kjempefine ut igjen. Nå har jeg kjøpt tre forskjellige farger og skal lage noen nye med mønster. Det går jo kjempefort! Anbefaler å prøve det. Nå kan kulden bare komme tilbake igjen;)

Det går fint her. Eskil har snudd seg fra rygg til mage én gang og Leo øver intenst (klarer det nesten). Ellers så ammer jeg mindre og mindre. Det er så mye enklere å gi de flaske. Har ikke overskudd eller tid til å fullamme de lenger. De har jo blitt så glupske. Skulle jeg fullammet de måtte jeg hatt økedager til stadighet.

2 kommentarer:

Eva sa...

Skjønner det med amminga...
Går utrolig mye tid og energi til å fullamme to!
Mine har fått flaske som siste før dei legg seg ganske lenge nå..
Har også såvidt begynt å smake på grøt..
Men, resten er amming..
Veldig veldig koselig og da..:-)

Livø sa...

Jeg er imponert og synes dere er utrolig flinke som fortsatt ammer! Det står det virkelig respekt av!
At dere i det hele tatt får tid til å gjøre noe annet er vanskelig for meg å forstå... men jeg gav jo opp ammingen etter 7 uker og gikk over til pumping. Nå er jo pumpingen også "saga blott"....

Her kokes det mme kun en gang i døgnet og barna får nå 3 måltider med grøt ved siden av mme hver eneste dag nå. Og de virker relativt fornøyde med det.