onsdag 25. april 2007

Jeg er så LEI!

Jeg er så drittlei den forbanna gulpinga at jeg holder på å sprekke!! Når skal det egentlig gå over!!??

Storesøster var også et gulpebarn, men det forsvant helt da hun var 5-6 mnd. Men nå er K og G snart 8 mnd(!) og jeg synes ærlig talt at det bør dabbe av litt nå. Kan ikke si at jeg har merket så stor forskjell siden de begynte med fast føde heller. Jo - Kasper gulper ikke så mye lenger, men Gabrielle er helt verst, altså..
Enten så er lukkemuskelen hennes helt ute å kjøre eller så mistenker jeg at det kan ha noe å gjøre med den skjevheten hun hadde da hun var litt mindre. Jeg synes hun har blitt litt stiv igjen og ligger skjevt om natta og ekstra gulping kan komme ifm med det.
Heldigvis så skal vi til manuell terapeut 2. mai og det skal bli spennende å høre hva han sier, evnt. gjør. Hvis det ikke blir bedre etter dette så skal jeg teste ut det Livø gir sine unger.

Uff - stakkars små - det er jo sikkert ikke noe godt for de heller og de kan jo selvfølgelig ikke noe for det, men jeg blir så helsikes frustrert.

- fordelen oppi alt dette er jo at ungene bader så og si hver eneste kveld og jeg har rene gulv HVER kveld. Det er da noe ;)

6 kommentarer:

Unknown sa...

Jeg også blir ganske så irritert av og til for det samme. I sted sprutgulpet Eskil utover sofaen. ALT kom opp igjen. Fordelen er at jeg fikk vasket hele skinnsofaen og smurt den inn med impregneringsstoff. Noe jeg har sittet og tenkt på at jeg skulle gjøre i et par uker nå

Livø sa...

Skjønner dere så inderlig godt! Vi var både kjempelei og bekymret da vi begynte å bruke fortykkningsmiddel i melka i februar. De gulper jo noe med dette også, men det er jo INGENTING sammenlignet med hva det var tidligere! Nå har vi akkurat tømt boks nr xx og har tenkt å forsøke oss uten fortykningsmiddel i en ukes tid for å se om det har blitt noe bedre enn tidligere. vi x fingre og tær for det!

(Og Elisabeth, vi skulle virkelig ønske vi hadde vært så fornuftige å investert i skinnsofaer før barna kom.... nå skal vi beholde sofaer med stofftrekk til gulpeperioden er over fordi de er mer eller mindre gjennomtrukket av gulp, trekkene er vasket maaaange ganger og så blir det skinnsofaer her også!)

LuckyTone sa...

Off, gulping er noe dritt altså! Det blir så mye tørking og bytting av klær!
Det er heldigvis ikke mye gulping her i huset... Litt innimellom blir det vel alltids, men...
Håper det kan bli mindre gulping hos dere snart!!!! "krysse fingrene"

Eva sa...

Kan ikke annet enn signere..
Her gulpes det til den store gullmedalje..
Ser ikke ut til at det avtar heller. Begge to er like ille..
Så jeg løper meg gulpekluten heke tida.:-)
Satser på at de skal vokse det av seg snart..

Cecilie sa...

Det er en fattig trøst at vi ikke er alene :)

Og jeg er også veldig glad for at vi har skinnsofa! Tør ikke tenke på hvordan den hadde sett ut hvis vi hadde hatt en i stoff.

Eva sa...

Vi har stoffsofa........ Veldig morro å finne gulpeflekker med pels på i sofaen... Skulle nok vært litt mer ivrig med vaskefilla der ja..