mandag 23. april 2007

Masing:)

Lager en ny mase tråd jeg. Så får vi se om vi kan mase litt denne uken.
Har alle det bra? Frisk og tidig?
Alt fint i vårt hjem.
Oppdaget i helgen at Isak får to tenne nede nå:) Den ene er poppet litt ut, og den andre ligger like under...er nok ute snart den også. GØY:) Da må tenne pusses.
Ellers så er de flinke og snille...om dagen.
Glad og fornøyd. De sover bare to ganger i løpet av dagen nå. En i 9.30 tiden(sover ca 1time) og en i 13 tiden. (Ca 30-40 min.)
Hvor mange lurer har deres tvillinger i løpet av dagen?
Nå skal jeg opp i sengen og lesebok.
Nattaklem fra meg.

16 kommentarer:

Cecilie sa...

Her er alt bra - dog er det litt kaos pga flytting, men det hører jo bare med.
Jeg er sååå glad for at vi har kommet oss inn i nytt hus og vi stortrives allerede og det lover jo bra!
Dog er det endel ting som skal ordnes - både ute og inne, men det får bare ta den tiden det tar - jeg orker ikke stresse.
Nå skal vi bare nyte at vi skal bli boende her LENGE og det føles helt herlig!

Grattis med tenner! De blir med ett så annerledes med tenner i munn - så store, på en måte :)
Kasper har fått 5 tenner - 3 oppe og 2 nede, den siste fikk han i dag. Gabrielle fikk begge fortennene nede for et par dager siden så nå kommer de i tur og orden fremover. Jeg håper bare det forløper like smertefritt som det har gjort til nå.

Vi har det veldig bra alle sammen - ungene vokser og trives.
Kasper kryper og det er nok like før Gabrielle knekker koden for krabbing. Hun står ganske lenge oppe på alle 4 nå og er veldig utålmodig og frustrert over at hun ikke kommer fremover - bare rundt og bakover.

Nå kjenner jeg at det er tid for senga.

Natta!

LuckyTone sa...

Gratulerer med nytt hus, Cecilie. Så deilig!!!
Det er alltid mye som skal ordnes, ta litt etter litt. Hage og uteområdet her hos oss er det alltid noe å gjøre med:) Vi tar litt nå og litt da.:) Garasje blir vel vårt neste store prosjekt.... men ikke i år.

Så mange tenner Kasper og Gabrielle har fått da! "smil"
Og så så flink til å krype/nesten krype"glis"
Mine er ikke oppe på alle fire en gang:)De surrer bare rundt på gulvet...

I dag er det regnvær her...kjedelig, det blir liksom ikke så kjekt å gå på tur da, men ut må jeg.
Ha en fin dag alle sammen.

LuckyTone sa...

Noen av dere som har kjøpt krype strømpebukser? Slike med antiskli på knærne?
Jeg kunne tenkt meg å kjøpt en til hver for å prøve, gulvet i stuen vår er kjempe glatt!!!
Vet ikke helt hvor jeg skal kjøpe de....."gruble" Vet at de selger de på bittelillevennen, de koster 199 pr. stk. Litt dyrt, men....det må vel prøves...Noen som vet om andre steder de selges(fant ikke rett størrelse på bittelillevennen)

Cecilie sa...

Hei igjen :)

Har ikke kjøpt slike selv, men broren min har til sønnen hans og de var tøffe! På de strømpebuksene var det antiskli under føttene, på knærne og på rompa.

Har sett de noen steder når jeg har surfet litt, men ikke bitt meg merke i hvilke sider det var.. Kan alltids høre med min bror.

Nå har jeg vaska gulvene - de blir jammen fort møkkete med to stykk som gulper litt og kryper frem og tilbake. Ser frem til den dagen de er på alle fire :)

Til lunsj i dag tenkte jeg å prøve med litt brød til ungene.
Noen som har begynt med det?
De spiser skorper som bare det så tiden er kanskje inne for å prøve ut små brødbiter. Det blir spennende!

Regn, ja.. Her er det overskya og ganske deilig temp. Blir en tur på oss etter lunsj.

LuckyTone sa...

Hei hå Cecilie.
Hadde vært flott om du ville spurt hvor de har kjøpt de strømpebuksene:)"nikke" Kjekt å ha" glis".
Jeg har ikke gitt de brød enda...eller...de får jo en skalk i hånden av og til, så det er jo litt brød det da. Skal smøre noen skiver til de en dag snart.:) Sikkert greit å venne de til det også:)

Off, ja gulvet blir så fort skittent av gulp, slev og melk...Tror gulvet kunne blitt vasket opp til flere ganger daglig om jeg hadde hatt tid.

I går fikk guttene hipp kjeks. Dere kan tro det var grisete rundt tripp trapp stolene dies! Jeg skal kjøpe en håndstøvsuger nå. Stress å drage frem sentralstøvsugeren hele tiden.

:)

Cecilie sa...

Jeg sjekket med min bror og de hadde funnet de på en nettside, men husket ikke hva den het.
Min svigerinne mente at det kun var et sted som solgte de, uten å være for skråsikker.
Den kostet 199 og hun nevnte også at den var litt liten i størrelsen.

Håndstøvsuger er et must her i gården og er en genial oppfinnelse!

Jeg prøvde jo å gi brød til lunsj i dag og det gikk så bra!
Gabrielle var helt med - hun har aldri vært noe særlig begeistret for grøt selvom det går ned. Men brød likte hun svært godt og smattet og mmm´et som bare det :)
Kasper var litt skeptisk, men etter en stund så gikk det ned på høykant hos han også!
De spiste faktisk en hel skive til sammen - synes jammen det var bra mye til å være første gangen. Og de kunne sikkert spist mer, men da sa mor at nok er nok ;)

Nå er det fotballkamp og frustrerte fruer begynner om ikke lenge så jeg skal ordne meg litt mat, te og diverse før den tid.

Ha en fin kveld!

Eva sa...

Først: Gratulerer med nytt hus Cecilie!!! Det er jo så superdeilig med sitt eget!

Så: Du verden så masse tenner ungene har fått!! Har alle fått tenner???
Ikke mine.....

Krype..? Langt derifra! Tønnes skubber seg bakover.. Konrad sidelengs/rundt...

Brød? Konrad fikk omtrent panikk av smulene i munnen....
Så her går det i grøt. Prøver å venne de på potet og gulrot nå..
Konrad er ikke så begeistra for den konsistensen heller..
Men, fruktmosen etterpå glir lett ned..

I dag har vi vært ute nesten hele dagen! Så deilig. varmt vær uten sol.
Guttene har sittet i vogna å kika på at jeg har klipt rosebusker..
De storkosa seg! Tok bort voksiposene idag. og det var stor stas!

Kos herfra..:-)

LuckyTone sa...

God morgen!
Cecilie: Da er det sikkert på bittelillevennen de har kjøpt strømpebuksen. Jeg skal kjøpe der jeg også... får kjøpe en stor en:)

Eva: Så flinke de er til å sitte i ro og titte på mammaen da!! Mine begynner å bli utålmodige når vognen har stått i ro ca 5 min.
Mine kryper ikke heller... Og Gabriel har ikke fått noen tenner enda. Det er jo så forskjellig når de får tenner. Nevøen min er født i mai, han fikk nettopp en tann, og har bare fått en enda:)

Nå kan jeg kjenne at Isak sine to tenner er kommet ut. Ikke så deilig når han skal bite meg i fingeren nei:)

I dag skal jeg inn til byn på hobbybutikk. Skal kjøpe tekstil maling og stempel slik at jeg kan skrive på bodyer etc. Det blir kjekt:)

Ha en flott dag jenter.
-tone-

Unknown sa...

Ingen tenner her i gården heller. Og det er jeg glad for siden jeg ammer litt ennå.

Gratulerer med huset Cecilie! Vi har ennå ikke kommet i orden. Det tar tid!

Livø sa...

Så flott at dere har kommet dere mer i orden da Cecilie! Håper dere har fått besøk av rørlegger og at vaskene henger der de skal! ;-)
Guri meg så mange tenner Kasper har fått!

Her i huset har vi ikke sett sporet av noen tann hos noen enda... vi venter og vi venter!

Når det gjelder sånne krabbestrømpebukser så har jeg en venninne (Finnbekk hvis dere husker henne fra SM/NM?) Hun har laget det selv, brukt noe antiskli man får kjøpt på tube. Kan godt spørre henne hvor hun har kjøpt det...


Askil og Birgitte har fått kavring noen ganger og litt tørr kjeks... vi har tenkt å prøve brødskive i nærmeste framtid.
Men, foreløpig må vi vente litt... Askil har hatt diare i hele dag og i går kastet begge to opp masse... sikkert sjau og da er det greit at det går over først!

Ingen krabbing her, men de blir mer og mer mobile for hver eneste dag... Birgitte trener masse i pushup-stilling og er temmelig frustret fordi hun ikke får flyttet seg enda. Askil er litt mer tilbakelent, men begynner å utforste dette også.

Moro med den tiden vi er i nå!

Forøvring er det helt topp å jobbe litt igjen, dagene går fort og overskuddet som mamma blir litt bedre. Dessuten ser det ut til at Erik storkoser seg med sine to pappa-dager!

Cecilie sa...

Livø: Stakkars små, da. Ikke noe hyggelig når barna ikke er i form. Håper det går fort over!

Ja, sånne antiskligreier har jeg også sett. Det er jo ganske lurt! Jeg mener å huske at de bl.a. selger det på Alexi? De har jo så mye rart der :)

Så fint at det føles bra å være tilbake på jobb igjen. Kan tenke meg at det er deilig å få litt annen stimuli enn bare ungene.
Og selvfølgelig veldig kjekt at Erik koser seg hjemme med de to små. Det er nok godt både for han og for barna :)

Tusen takk for gratulasjoner iht til nytt hus, jenter :D

LuckyTone sa...

Skal sjekke ut antiskli på boks:) Tusen takk.

LuckyTone sa...

De hadde på Alexi! Da skal jeg bestille der! Det var slike som en stryker på:) Enkelt og greit!!! Jeg må nok kjøpe en del slike pakker:)

Eva sa...

I dag har jeg vært flink!!
Først avrima jeg dypfryseren!!! vi har jo mat til en hel hær... Fikk rydda opp og kasta en del..(fy skam, rødme..)
Så når gutta sov, rydda jeg masse liggende rot.. Skifta på sengene, vaska sengetøy, tørka støv og vaska nesten alle gulva!! Bare litt i 1.etg igjen når de våkna.
Kjempedeilig å få gjort sånt! (så var det ett skrikende behov og da..)
Ronny og mor hans tok guttene på svømming idag, siden jeg ikke kan bade tåa mi.. Og nå har storebror dratt på leir og Ronny på kobbejakt (sel). Konrad og Tønnes sover søtt.:-)
Så nå skal jeg ta en god dusj mens fløtegratinerte potetene mine står i ovnen.. mmmmmmmmm.:-))

Cecilie sa...

Tone: Så bra! Da blir det nok enklere for gutta dine å få feste på glatt gulv :)
Kanskje jeg skal gå til innkjøp av noe slikt noe selv. Veldig kjekt, da!

Eva: Så flink du har vært! Det føles så godt å ha et rent og pent hus :)
Håper potetene smakte ;)

I dag har det vært en nydelig dag og vi har kost oss masse. Gikk lang tur, innom lekeparken så Fride fikk rast fra seg litt, kost oss på verandaen i solskinnet og så fikk vi besøk av et vennenpar og sønnen - veldig kos!
Fride stakkar slokna klokka 6. Klokka halv 7 måtte vi bare bære henne opp i senga - hun var helt utslått.

Åååå - som jeg gleder meg til arbeidsfolket kommer og skal planere hagen slik at den blir klar for å legge gress. Nå ser den ikke ut. Har så mange planer for hva jeg skal gjøre og hvordan den skal bli :)
Skal en tur på Plantasjen med mamma i morgen for å kjøpe litt planter til å ha på trappa foran huset og bak på terrassen.

Ha en fortsatt fin helg!

LuckyTone sa...

Det er såååå deilig vær ute nå!
Gleder meg til jeg skal begynne å plante litt. Det er så kjekt å få litt blomster rundt om kring:)
Jeg bruker alltid å ta meg en tur på plantasjen like før 17 mai. Da handles det mange blomster, til bed og potter!

I går var jeg og guttene ute fra 12 til 17 deilig. Vi gikk først på tur så lekte vi utenfor huset her. Guttene satt i gåbilene:) sine og kjørte rundt. De koste seg skikkelig. Jeg måtte springe fra den ene til den andre for at de ikke skulle kjøre ut på plenen eller plukke på bilene:) Jeg fikk ikke akkurat slappet av nei. Men i dag skal jeg ut på terrassen med de. Der er det rekkverkslik at de bare kan kjøre der de vil.....og jeg kan sitte i stolen og sole meg "glis med solbriller på":)

Håper virkelig det blir en flott sommer, for det er så deilig å være mye ute med guttene.