onsdag 10. januar 2007

3mnd-kontrollen er overstått!

Den store dagen kom mandag, da var det tid for 3-mnd.kontroll for oss også... Det var med spenning vi dro til helsestasjonen, og jeg må innrømme at jeg gruet meg til vaksinene de to småtrollene skulle få.Heldigvis gikk det bedre enn fryktet, det var fullt hylekor en stakket stund før begge sovnet på stellebordet på helsestasjonen.B. har nå blitt 61,5 cm og veide 6160gr, mens A. var 61cm og veide 5860gr. Grøten har hatt effekt og han har lagt på seg tilfredstillende de siste dagene! Vel hjemme igjen var vi veldig spente på om feberen ville komme snikende utover kvelden, men den glimret heldigvis med sitt fravær! Men, stakkars lille, Askil... han hadde så inmari vondt i beina sine, han lå helt stille og rørte ikke på en tå hele kvelden. Vanligvis spreller han som bare det på stellebordet, men nå lå han helt stille og hver gang jeg tok i et av bena hans hylte han høyt og tårene spratt. Ikke noe moro for noen av oss det, heldigvis var han bedre i dag!Vi hadde i grunnen forventet oss en temmelig urolig natt, men det ble ganske annerledes. Måtte opp å gi Birgitte smokken et par ganger, og de sov sammenhengende i 8 timer før de ville ha mat igjen. Da fikk de flaske i sengen og sov i drøye 2 timer til! Uventet nok våknet jeg uthvilt i går!

Status for "grøt-situasjonen" i det Olivske hjem, er at vi har så smått gitt Birgitte også noen skjeer... hun liker det godt hun også, men ikke så godt som Askil. Han elsker grøt og har nesten ikke tid til å vente på neste skje...

4 kommentarer:

Cecilie sa...

Så store og fine Askil og Birgit er, Livø! Og godt at Askil legger fint på seg av grøten - flinke gutten!

- Tenker med skrekk og gru tilbake på da mine fikk vaksine - håper inderlig det går bedre neste gang.

Klem.

LuckyTone sa...

Det er så kjekt å lese hvordan det står til med alle rundt om kring:)
Godt at de legger fint på seg.
Stakkart lille gutten som fikk så vondt. Gabriel hadde det på samme måten, men han grein og da beveget han på beina, og da grein han enda mer!!! Off,gruer meg til neste sprøytestikk.

Eva sa...

Skikkelig ekkelt når barna blir dårlige av vaksinen..
Gruer meg til vår tur.. Slapp unna denne gangen, så da blir det 7.februar. Da er de vel godt robuste til å ta imot håper jeg.-)

Unknown sa...

Stakkars gutten!

Det er ikke noe gøy når ungene får vondt. Mine får jo stikk annenhver uke pga blodprosenten, så jeg er blitt litt vant til det.