mandag 1. januar 2007

Gulping

Jeg må bare spørre dere.... her i huset sliter vi med gulping til den store gullmedalje! Innimellom virker det som at hele måltidene kommer i retur, antagligvis ser det ut som mer enn hva det i virkligheten er. Men, ærlig talt, jeg blir så lei av våte klær som må byttes gjentatte ganger... både på barna og meg selv! (Så lenge vi ikke skal noen ting, blåser jeg i alle gulpeflekkene på meg selv.... men jeg har ikke lyst til å vandre rundt som en stor gulpeklut i tiden framover....) Barna får rent tøy alt fra 4-8 ganger i løpet av dagen og det går gjerne 2 sett med pysj før de sover søtt i sengen sin.
Vi har forsøkt forskjellige varianter av mme, men det ser ikke ut til å ha noen virkning. Har noen av dere noen tips/råd å komme med??? Regner med at vi må leve med dette, men om noe kunne hjulpet og gjort problemet litt mindre hadde det vært helt topp!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Har du prøvd å få de til å rape underveis i måltidet. Prøve å ta de opp flere ganger før du fortsetter å mate? Jeg har samme problemet med Eskil. Han gulper hele tiden, men det er også vanskelig å få han til å rape. Regner med at det er derfor han gulper så mye, for Leo gjør ikke det og han er lett å få til å rape.

Livø sa...

De rapes både titt og ofte gjennom måltidene, merker egentlig ingen effekt av det...det gulpes mye underveis, men ofte kommer de værste gulpene en time eller to etter at de er ferdig å spise. Noen dager er Birgitte værst, andre Askil, av og til er det begge to.

LuckyTone sa...

Off det er så kjipt med gulping. Her gulpes det litt, har ett par ganger vært mye gulp som har kommet opp og da blir en jo litt bekymret for hvor mye som fortsatt er i magen på den lille. Men det ser nok mer ut enn det er som du sier. Har ingen tips. Bare raping og bruke lang tid på måltidet....

Eva sa...

jepp.. det gulpes her og.. Men, så lenge de ikke blir klissvåte, gidder jeg ikke skifte..
jeg går vel rundt med våte flekker stadig vekk.. Skifter ved behov og har aldri samme genser to dager lengre..
Passer på å ha kluter i nærheten når jeg ammer og da går det noe lunde greitt.

Cecilie sa...

Uff - det er så utrolig kiipt med den gulpingen. Nå gulper ikke mine så mye som dine, men synes det er ille nok.

Først av alt så hadde vi ikke klart oss uten smekkene - vi har MANGE smekker ( og gulpekluter)liggende og de brukes flittig og redder oss for mang en skift.

Det andre jeg kan komme på er å heve hodeenden på sengen når de sover, men da må dere ta en seng til i bruk siden barna deres sover i samme seng.

Det tredje jeg kommer på i farten er at det kanskje kan være lurt å få de til å sitte mer oppreist med overkroppen når de spiser slik at maten får 'fri flyt', hvis du skjønner hva jeg mener.

:)