onsdag 17. januar 2007

Vår dåp

Dagen begynte pyton. Svigermor ringte klokken halv ti for å høre om hun skulle sette på sjokoladedrikke før vi skulle gå i kirken eller etter. Tror du vi var våken da? Niks! Hele huset sov og det var litt over 1 time til vi skulle være i kirken. Jeg hadde ikke strøket mine og Kjetil sine klær heller.Full panikk. To minutter på elleve kjørte vi hjemmefra. Det tar 7-8 minutter å kjøre til kirken. Mødrene våre stod klare til å hjelpe oss med omkledning da vi kom fram. En tante av kjartan kom ut for å hente Kjetil. Gudstjenesten var begynt. Vi smatt inn sidedøren som heldigvis var rett ved den benken vi skulle sitte. Kjente satt og flirte, for vi har rykte på oss å være seint ute ved slike tilstelninger. (Vi lurer på om vi skal løpe inn i kirken den dagen vi skal gifte oss;) )
Det ble sunget litt og så ble vi kallt fram.
Kjartan hadde ikke funnet skoene sine i stresset så han måtte ta på hverdagsskoene. Han fikk heller ikke tid til å ta på slipset. Selve seremonien gikk veldig fint. Ungene lagde ikke lyd. Bestefedrene mente det var pga gode bærere (det var de som bar:) )




Dette er etter dåpen. Det var litt bedre stemning under omkledningen da! :)

Litt gulp her og der.
Er de like? Folk mener de MÅ være enegget. Jeg synes de er litt like på dette bildet, men likevel er Leo Alexander smalere i ansiktet.





Dåpskjolen til høyre ble Kjartan døpt i. Den er fra 1979. Den andre dåpskjolen går i min slekt. Tippoldefaren til ungene var den første som ble døpt i den. Den er fra 1891. Utrolig at den er så hvit og fin ennå.


Her er bordet.

Her var et desperat forsøk på å ta det første bildet av hele familien sammen. Kjetil satt i ett sekund før han løp avgårde igjen.

5 kommentarer:

Livø sa...

Gratulerer så masse med overstått dåp!!
Hørtes ut som en ganske stresset start på dagen.... imponert over at dere i det hele tatt fikk det til!
Så moro at dere fikk tatt et familiebilde da! Også så flotte bord da!

Eva sa...

Morro start på dagen...
Flott bilder:-)

Guttene er like ja...
Kan godt skjønne at folk lurer på om de er eneggede.

Gleder meg til dåpen vår nå jeg..
Har så masse planer, men kommer vel ikke til å få tid til å utføre halvparten..

LuckyTone sa...

Så kjekt å lese om deres dåpsdag, og ikke minst å få se bilder. Hærlige barn:)De var veldig like, ja!!! Tror dere de er enegget?

Det hørtes ut som en meget travel start på dagen;) Tror jeg hadde stresset meg i hel da. Jeg føler liksom at jeg må ha god tid og alt må planlegges(var ikke sånn før)

Skal skrive litt fra vår dåp også, men må få lagt inn bilder først...tror de er på kameraet enda...

Unknown sa...

Jeg vet ikke lenger. Før var jeg overbevist om at de var toegget, men det er så mange som mener at de er kliss lik. Jeg ser nå god forskjell på dem.

Unknown sa...

Begge har en synlig blodåre som går mellom øynene. Vet ikke om det er tilfeldig eller om det er fordi de eventuelt er enegget. Tror jeg bare må gå og ta en test når de blir litt større. Lei av å forklare folk hvorfor vi ikke vet om de er enegget eller toegget.