mandag 22. januar 2007

Forkjølelse og "barnløshet"

Nå har Birgitte og Askil vært syke i en hel uke.... den ene dagen ser det ut som de blir litt bedre, for så å være dårligere igjen den neste. Det handler om forkjølelse, heldigvis uten feber så langt!
Vi våknet opp med dette forrige mandag og det har vært en temmelig slitsom uke. Fra å ha netter som inneholdt en del søvn, har alt snudd seg helt på hodet!
Drømmen om at grøten skulle ha en effekt som forårsaket mer sammenhengende søvn hos de små har så lan,gt desverre uteblitt..... Akkurat nå er vi litt skeptiske i forhold til hva som vil skje når de har blitt friske igjen... I litt over en uke er vi tilbake til min. 2 matinger på natten... Vi legger de slik at de sover ca kl. 1930. Fra å sove sammenhengende i ca 7 timer våkner de nå gjerne rundt midnatt og må ha mat. På nytt et stell i 04-tiden og gjerne er Askil helt klar for å stå opp kl. 0600. Må innrømme at vi blir slitne av for lite søvn og vi er redde for at det skal bli vanskelig å gå tilbake til en mating på natten når de blir friske igjen! Aller helst skulle vi jo ønske at de viste en tendens til å sove hele netter.... Vi håper det er forkjølelsen som forårsaker tilbakeskrittene!
Ellers skal vi kjøpe en seng til og legge de i hver sin fra begynnelsen av februar. Det kan jo være at de forstyrrer hverandre og at det påvirker nattesøvnen uten at vi forstår det...
Videre lurer vi på om vi må øke grøtporsjonene slik at de blir enda mettere.... men vi kan jo ikke tvinge i de mat heller....

Akkurat nå er vi tilbake i en setting som "barnløse" i noen dager. Vi reiste til Gjøvik i helgen og leverte fra oss Birgitte og Askil for noen dager til foreldrene mine. Ikke fordi vi er slitne, men fordi vi må tømme hele 2.etg for alt inventar. Det hele er ganske etterlengtet! Vi kjøjpte dette huset i 2002, da var det 1 år gammelt. Etter 2 vintre i huset har det kommet en formidabel knirk i gulvet i 2.etg og for hver vinter har den bare blitt værre. Vi klaget til byggherren og det var utrolig mye fram og tilbake fra deres side. Det hele endte med at vi leverte inn sak til Boligtvistnemda, rett og slett fordi vi ikke ville angre på at vi ikke hadde gjort det senere. Vi regnet ikke med å vinne fram, men det har gjort at vi har måttet avvente å få gjort noe med det. Svaret kom rett før jul, og det ble som vi trodde... vi vant ikke fram på noe punkt!
Så den 29. januar kommer snekkeren som vi har hyret, da skal alle gulv taes opp, skrus på nytt og det blir lagt parkett. Så fram til februar blir Askil og Birgitte borte, jeg skal riktinok reise opp igjen til mine foreldre på onsdag når vi er ferdig med å tømme og være der sammen med de. Blir helt sikkert kjempekoselig!

Må innrømme at det var utrolig rart å komme hjem igjen i gårkveld uten barn, det er så utrolig stille. Ingen av de vanlige gryntelydene eller så er her.... ikke det at de bråker så mye, men det er alle smålydene vi er vant til.
Savner de masse og jeg gleder meg til jeg kan være sammen med de igjen!

7 kommentarer:

Eva sa...

Klarer du virkelig å la barna være hos foreldra dine???
Det hadde jeg ikke klart lenge!
( ikke at foreldra mine er kapable til det heller...)
Håper uka går kjempfort og ting ordner seg som det skal!:-)

Livø sa...

Det går faktisk overraskende bra! Nå har vi vært borte i 2 netter og det ser ut til at jeg først i morgen er klar til å reise tilbake til Gjøvik og barna mine.
Har jo snakket med foreldrene mine flere ganger daglig og fått høre på pludrelydene til både Askil og Birgitte. Må innrømme at det er utrolig rart at de ikke er her sammen med oss, men det går egentlig mye bedre enn forventet! Foreldrene mine er ganske så flinke med barn, de er begge pensjonister og har ofte de 2 andre barnebarna hos seg på helgebesøk. Og ikke minst, de har vært mye sammen med oss helt siden de ble født, så bortsett fra oss er det vel de som kjenner barna best!

Eva sa...

Høres betryggende ut...

Cecilie sa...

Det er godt å ha foreldre som har mulighet til å hjelpe til en gang i blant.

Håper ungene er kvitt forkjølelsen og at nettene blir bedre når dere kommer hjem igjen.

:)

Unknown sa...

Her har mine foreldre hatt de en natt. Det var utrolig herlig, men det var også utrolig herlig å se de igjen neste dag:)

LuckyTone sa...

Sikkert litt deilig å være vekke fra barna. Gleder meg:) til gutta her skal være på overnattingsbesøk. Men vet ikke når det blir eller hvor. Sikkert hos mamma og pappa...;)
Vi har ingen planer...skal i 60 års dagen til svigermor i mars, men da tror jeg at en venninne skal være her og passe. Vi får se:)

Håper barna er friske og pigge nå!!

Livø sa...

Nå er jeg pakket og klar til å reise til Gjøvik for å være sammen med barna mine igjen i morgen tidlig! Og jeg gleder meg bare så vanvittig masse, savner de ganske så intenst nå etter over 2 døgn uten de!
Har fått rapport ca 3 ganger daglig om hvordan det går og det er kun lovord! Det fortelles også at formen deres er stigende, så da blir det vel snart andre boller...