tirsdag 16. januar 2007

Den store barnedåpen!

Slik så de dekkede bordene ut... jeg er kjempefornøyd med hvordan de så ut! (Jeg har bare sagt ja takk og det var fint til min kjære kusine som er dyktig på dette...)


En liten hvilepause for de to små....

Ganske stolte over våre barn som mestret dagen på en fantastisk måte!


Spente på vei inn i kirken!



Lettere utladet etter en helt fantastisk dag skal jeg forsøke å skrive noen ord om den store dagen!



Timene fra vi sto opp og fram til vi entret kirken var ganske hektiske. Vi var så spente på hvordan Askil og Birgitte ville takle alt som var nytt og annerledes. Til vår store overraskelse gikk det knirkefritt!



Barnedåpen var først i gudstjenesten og Birgitte førstemann ut! Hun gråt ikke en tåre, men fikk hele menigheten til å le.... Når presten snakket til henne begynte hun å skratte, og etter hun var døpt løftet presten henne opp for å presentere henne for meningheten, da gjespet hun lenge og vel... Askil derimot sov seg gjennom hele dåpen med unntak av når han ble løftet opp, og da skvatt han skikkelig!



Videre hadde vi en helt fantastisk dag på gården til min tante og onkel. Alt gikk ganske så greit for seg, og vi er utrolig takknemlige til alle som har gjort slik at dagen ble så fin. Lappene med oppgaver var en suksess, alle syntes det var moro å få en oppgave som er er skreddersydd for de!


Ellers så ble det en ganske uformell greie, det var noen som sa litt og sang litt til Birgitte og Askil. Ellers så var dagen preget av en god og lun stemning. Det eneste kjedelige var at det var storm i kastene og at gården var uten strøm det meste av dagen.... så grunnet el. vannpumpe ble den gamle utedoen tatt i bruk....

5 kommentarer:

Unknown sa...

Artig dåp virker det som:) Og fine bilder!

Unknown sa...

Så fint det var med ett lys ved hver tallerken! Det skal jeg huske til neste gang jeg dekker bord.

Eva sa...

Så flotte bilder!
Virkelig artig å lese om deres opplevelser!

LuckyTone sa...

Så kjekt å se og lese om deres dåp:) Bordet var utrolig flott!
Dere var flotte alle sammen, med bunad og dåpskjoler;) Liker godt bunad, men har dessverre ikke selv...må se om jeg kan investere i det...en gang!

Livø sa...

Tusen takk for så hyggelige tilbakemeldinger alle sammen!
Vi er veldig glade i bunadene våre og selvfølgelig stolte når vi kan bære slike flotte plagg. Jeg har riktignok hatt bunaden min helt siden konfirmasjonen i 1985... så den har vært med meg i mange år!
Min kjære Eriks bunad var ferdig til 17 mai i 2006, han er kjempeglad i den allerede og ser fram til et 2007 hvor det blir mange bunadsmuligheter... dåp, konfirmasjon, dåp, 17.mai og bryllup!