fredag 15. juni 2007

9 mnd kontroll + litt skriblerier

Mine små, søte troll er nå 9 1/2 måned og vi var på kontroll på onsdagen. Det var egentlig en kontroll jeg godt kunne vært foruten (vi skal ikke ha 3. vaksine før ved 1 års kontrollen), men det er alltids greit å se hvor mye de vokser.

Kasper drar enda i fra søstern sin som ikke har det så travelt med å bli stor :) Hun er forøvrig nesten helt lik i de vitale mål som sin storesøster - Fride veide bare 300 gram mer på samme alder!
Kasper: 10810 g og 76,5 cm.
Gabrielle: 8460 g og 70 cm.
Så det er litt forskjell på de, de er ganske typisk gutt og jente størrelse.

Vi det veldig bra! Det er deilig og ha kommet litt mer i orden i huset, ungene koser seg med stor plass å bevege seg på og Morten og jeg nyter tilværelsen. Og så er det jo deilig at det er sommer, bare været kunne vært litt mer stabilt. Fra over 30 grader til knappe 15 er ganske drøyt, synes jeg.

Så det er kanskje ikke rart vi er blitt litt snufsete alle sammen. Dog skyldes min snufsing også den årlige gressallergien som så og si hvert år starter med en influensa også. Merkelig greier. Men vi holder stand - vi er ikke syke i den forstand *bank i bordet*

Kasper og Gabrielle er veldig mobile om dagen og Kasper elsker å klatre. Vi har et stort hvitt skap i stua som Fride leker litt med. Og når dørene til skapet står åpent så ser Kaspergutten sitt snitt til å klatre opp på første hylle og der blir han liggende til mamman kommer og henter han ned igjen. Han liker seg nok i høyden, ja ;) Trappene er også ganske morsomme (og, nei - vi har enda ikke fått montert trappegrind *fy oss!*), og her om dagen fant jeg han på 3. trinnet- ooooops! Det gikk no bra og jeg tenker helst ikke på hva som kunne skjedd.
Han er en ordentlig blid gutt som så og si alltid smiler - en skikkelig skøyergutt med glimt i øyet.

Gabrielle fyker forbi sin bror på alle fire - og Kasper har sett lettere forvirret etter sin søster en 14 dagers tid. Men nå har han også avansert fra kryping til krabbing med stor stolthet så det blir nok krabbejakt i heimen når han blir mer stødig. Gabrielle reiser seg noen ganger opp - dog noget ustødig enda.
Også hun er ei utrolig blid jente hvor smilet sitter veldig løst, men latteren hennes er det enda kun Fride som får hente ordentlig frem. Det er så deilig å høre på - jentene mine som tuller og ler - herlig!

Livet som 3 barns mamma er svært innholdsrikt - både når det gjelder det som er godt og det som er mindre godt og alt det som er midt i mellom :) Det er en lang læringsprosess - ikke bare for ungene, men også for oss som foreldre og det er utrolig spennende å få ta del i det.
Jeg elsker å være mamma til de tre barna mine, men samtidig kjenner jeg at jeg har et stort behov for å bare være meg også enkelte ganger - hvis dere skjønner.

Nei - nå skal jeg slutte å skravle og jeg tar av meg hatten for den som har orket å lese alt dette her - hjelpes.
Nå skal jeg åpne en rødvin og nyte tiden alene - Morten er på sommerfest med jobben.

Ønsker dere alle en fin helg!!

6 kommentarer:

Livø sa...

Dette var skikkelig koselig lesning Cecilie!!!
Flotte tall på begge to da! Vi ser også at det er stor forskjell på barna, men hos oss er det Birgitte som er størst...

Gleder meg såååå til å se dere igjen på onsdag!
Det skal bli så moro med disse 4 som leker sammen....og ikke minst hyggelig å skravle mer med deg igjen!

Håper du hadde en hyggelig kveld i går og at livet leker med deg i dag!

Stor klem til deg!

Unknown sa...

Jeg må flaut innrømme at vi heller ikke har montert trappegrind, men vi har lagt en stol foran da.Sånn nødløsning som har vart i et par måneder nå!

LuckyTone sa...

Så kjekk lesning. Du er så flink til å skrive du, Cecilie!
Flotte tall på twinsene dine:)


Trappegrind ja... hmmm... vi har heller ikke fått den opp enda. Vi må kjøpe det nå til uken. Har enda ikke sett guttene klatre i trappen... men det er nok like før de finner ut at det er en trapp i gangen som mammaen går opp og ned hele tiden:)

Gleder meg veldig til å treffe dere om ikke så alt for lenge!:)
Blir kjekt å se dere og barna.
Klem

Unknown sa...

Det er litt skummelt hos oss. Når de ligger i stuen så går det en trapp opp og en trapp ned. Den ned er veldig skummel. Føler liksom ikke at den stolen som ligger der er sikker nok. Nei, best å få det i hus fortere enn svint

Eva sa...

Så fint du beskriver! Veldig kos at noen orker å skrive sånne lange rapporter...:-)

Cecilie sa...

Vi har no trappegrindene i hus vi, da, men jeg tenkte jeg skulle male de først. Men det tar jo sin tid så jeg skal sette mannen i arbeid så får jeg bare male når jeg får tid.

Det er jo viktigere at ungene er der de skal - og ikke halvveis nede eller opp i trappa.