onsdag 13. juni 2007

Småirritert..

Enkelte dager blir jeg litt lei av å være husmor!!! Rekker jo knapt annet enn å styre med ungene og holde skittentøyskurven på ett akseptabelt nivå..... Så skal det ryddes og vaskes... Mat skal lages, storebror kjøres hit og dit. Attpå til skal jeg liksom gjøre en jobb i forhold til gårdsdrifta. Phuu...
For å få ting til å gå opp er vi veldig heldige som bor rett ved siden av foreldra mine. Så kniper det om plasserer jeg småguttene der inne ei lita stund.
Det måtte jeg gjør idag mens jeg melka kua for far min og Ronny høster gress.
Når jeg skal hente de. Kan mor mi fortelle at Tønnes hadde sotte på rumpa! DET KLARER HAN IKKE!!! Så han hadde selvfølgelig deisa i gulvet.... Hadde hyla i massevis.
Mens jeg var inne der, skulle bestemora mi gå hjem til seg selv. Da måtte ho passere Konrad og da klarer ho å tråkke på lillefingeren hans! Er det mulig da???
Tror ikke noen tok skade, men en blir litt irritert når andre skal prøve på ting som jeg ikke syns er no ok...

Det var vel nok negativt herfra... (sikkert været....)
Nå skal rot få være rot, så tar jeg med meg babysitteren ut og hjelper gubben å jamne silo...

Hei og hopp alle solstråler...;-)

3 kommentarer:

LuckyTone sa...

Det er virkelig travle tider, ja. Og dere som har gård og dyr i tillegg...puhh... har nok med tvillingene jeg..Jeg synes det er kjempe travelt."nikke"
Dere er nå heldig som har foreldrene dine i nærheten da!Sikkert deilig å "slenge" barna inn dit av og til:)

Det er absolutt ikke noe kjekt når andre skal prøve ut ting med barna... De vil ha de til å gjøre alt mulig...som de da ikke kan. Og da ender det med knall og fall og grining.

Nå skal jeg slappe av med te og brownies:) Guttene sovnet akkurat... HÆÆÆÆRLIII!!!!

klem

Unknown sa...

Ja, jeg også blir godt lei av og til. Jeg vasker f.eks. masse klær hver dag, og jeg har ikke mulighet til å komme meg lenger ned i skittentøyskurven. Det har jo begynt å flyte over på gulvet. Vasker og vasker og vasker. Skjønner ingenting.

Da Kjetil var liten var det en på besøk hos oss. Se han kan sitte, sier hun og setter han på gulvet. Nei, sier jeg. Jo se, sier hun. Han sitter 5 sekunder og så faller han bakover og smeller i gulvet. Han kunne visst ikke sitte nei. Sånne ting irriterer meg også.

Cecilie sa...

Kjenner alt til det der. Synes ikke jeg gjør annet enn å rydde og ordne og styre for at det skal se ok ut her.
Og når jeg til om med har litt støv på hjerne og ikke liker rot så får jeg et problem enkelte ganger ;)

Men gud så deilig å kunne lever gutta boys til dine foreldre, da! Det er gull verdt - det er helt klart!

Vi vurderer sterkt om vi skal prøve å skaffe noen som kan komme hit et par-tre dager i uken et par timer av gangen for å hjelpe til "forefallende" arbeide. Det hadde jammen vore deilig!