torsdag 21. juni 2007

Ringer

Vi var på Mestergull og bestilte nye ringer i går, etter Kjartan sitt ønske. Herlighet for en pris det endte på!! Kan godt hende at det er det som er vanlig, ikke vet jeg. De vi har hatt fram til nå har bare kostet en brøkdel av det. Nå må vi leve på vann og brød en stund framover. Dameringen aleine kostet 7000. Det er nok en del som kjøper dyrere enn dette og, men jeg synes det var dyrt. Den ligner ikke på en typisk giftering. Den har 5 små diamanter, 2/3 av ringen er i hvitt gull og 1/3 er i roségull (roségullet lager en liten kant på den ene siden). Jeg hadde det egentlig ikke med i planen å skifte ringer, men litt gøy er det. Sikkert noen som kommer til å reagere på at det ikke ligner på gifteringer, men jeg synes det er litt gøy å ha noe annet enn de vanlige glatte gullringene som vi har nå.

Nok en ting strøket på listen. (Jeg begynner å få litt panikk nå)

14 kommentarer:

Magnhild sa...

Åh sp spennende da!
Moro med ringer!

Men når er egentlig datoen?
Jeg husker ikke det jeg...

Unknown sa...

8 sept. To uker etter vi har vært på Voss. Ga beskjed til forloverne i går at vi er borte den datoen, så de ikke planlegger noen utdrikningslag den dagen.

Unknown sa...

to uker Før

Magnhild sa...

Hvilken kirke da?
Og det er vel to uker etter vi har vært på Voss, altså at vi er på Voss to uker før.

Eller noe!
Så moro dette blir!
Du er heldig som har noe slikt nå. Det er helt fantastisk å gifte seg!!

Unknown sa...

eh...ja to uker ETTER. Det går helt i surr for meg!:D

Unknown sa...

Salhus kirke

LuckyTone sa...

Gratulerer med nye ringer. Det er jo så gøy å kjøpe ringer. Vi brukte de samme som vi hadde når vi forlovet oss. De er i hvitt og gult gull med 3 diamanter på min og 0 diamanter på Håkon sin....:) Bare så synd at jeg har så feite fingre enda...så ringene er ikke kommet på fingrene mine etter svangerskapet... ;(Snufs... Må vel lage ringene større snart tenker jeg... Vanskelig å slanke fingrern, Hi, hi

Unknown sa...

Jeg har også ventet i det lengste med å skru ut ringene. De passer ikke. Jeg får vel bare innse det, at jeg aldri blir slank i fingrene igjen. Vekten er der den var før, men jeg har lubne fingre:(

Eva sa...

Hærlighet for en pris!!!
Kanskje det er vanlig, men våre (forlovelsesringer) kostet 4000 totalt..... Ja ja det er vel opp til hver enkelt. Kunne ikke hatt no diamant på min, med den jobben jeg har. Så vi har like, helt enkle ringer i hvitt gull...

Uansett. Grattis med valget...:-)

Jeg har vel det motsatte problemet.. Ringen "slenger" på fingern....... Sånn ble det faktisk mens jeg gikk gravid. Så det var ikke no vann i denna kroppen.... Bortsett fra litt for masse i magen..:-)

Kos deg med forberedelsene!

Unknown sa...

Ja, vet. Veldig dyrt. Butikkdamen stod og designet ringen på nettet. Jeg begynte å svette etterhvert som ringen ble dyrere. En kunne se prisen forandre seg etterhvert. Jeg hadde jo laget en noenlunde lik ring på nettet hjemme, men kunne ikke huske at det var den prisen.
Men tenkte det sånn at ringen skal vi gå med resten av vårt liv. Vi ville ha noen som vi likte, og så fikk det heller våge seg at det ble så dyrt.

Cecilie: Du som håper på å bli fridd til:) Du må gå inn på mestergull sine internettsider. Der er det et eget designprogram for gifteringer. Du kan sette inn diamanter og mønstre osv. Og så ser du hvor mye det vil koste. Det er veldig greit.

Cecilie sa...

Grattis med nye ringer! Så spennende!

Jeg gleder meg virkelig til å se bilder, altså.
Legg gjerne inn bilder av det du vil vise frem før bryllupet, da ;)

Cecilie sa...

Elisabeth: Så kult! - og med fare for at prisen blir HØY!

Men som du sier så skal vi gå med ringene resten av iivet så jeg også er villig til å betale litt for fingerpynten.

Magnhild sa...

Vi kjøpte noen litt spesielle ringer, ikke så mange som har dem, men vi har bestemt oss for at vi skal bytte ringene ut når vi har vært gift i ti år. *fnis* Det er bare 8 år til. Og da skal vi ha noen spesialdesignete fra VanBergen. Vi fant noen vi virkelig likte i tiden før forlovelsen, men de var noen tusen for dyre ja... Men ååh så lyst på ring med diamant ja...

Mine fingre er forresten like som før graviditeten, men jeg måtte ta den ut etter Erik, så det kan ha noe med det å gjøre...

Livø sa...

Så moro å lage nye ringer da!!!
Syntes det meste som hadde med bryllup kostet nok egentlig jeg... men forhåpentligvis er det noe man bare gjør en gang i livet da....

Vi brukte opp igjen forlovelsesringene våre, vi synes de er kjempefine... Gult gull med en forhøyning av hvitt gull i midten rundt hele ringen.
Jeg fikk en diamant i morgengave av Erik som ble satt inn i ringen min. Nå har jeg fått to diamanter til av han, en for Askil og en for Birgitte. Dermed har ringen blitt ganske så spesiell...