fredag 8. juni 2007

Tenner!!

Har glemt å raportere om den store tannstimen vi er inne i!
PÅ tirsdag såg jeg noe i munnen til Tønnes, og jammen det var det kommet en tann!!
Veldig stolt fortalte jeg det til ALLE.... så ut på dagen måtte jeg kjenne etter hos Konrad og da hadde det såvidt kommet opp tann der og!
I dag har tann nr 2 dukka opp i Tønnes sin munn og det skulle ikke forundre meg om Konrad sin bryter igjennom til i mårgen.....
Heldigvis er de ikke så plaga av det, så det går veldig greitt!

Så har vi vært på kontroll
Tønnes var 8300 og 70,5
Konrad var 8310 og 70.
Fortsatt veldig like..:-)
Fikk masse skryt av de flinke guttene!
Til og med jordmora jeg gikk hos skrytte, klappa meg på ryggen og sa jeg var flink. (da jeg fortalte ar gutta sover fra 20.00 til 8.00..)
Tok opp gulpeproblemet. Men, da fikk jeg ingen trøst. Helsesøstra meinte det ville gi seg når gutta reiser seg mere opp... Hmmmmm, er igrunn lei av gulp jeg nå! Men, hva gjør vel et par månder til??

Hei og hopp alle sammen!!:-))

4 kommentarer:

Cecilie sa...

Så store og fine gutter du har, da!! Får vi se bilder, eller?
Og det er godt med litt skryt - det er godt å ha med seg i en ellers så travel hverdag.

Vi skulle på 9 mnd kontroll nå på onsdag, men det ble utsatt pga ombygging. Irriterende, men det er bra det blir gjort noe på helsestasjonen for det var rimelig slitent.

Og grattis med flere tannebisser :D De er så søte med de små tennene sine!
Her i huset har småttisene våre 6 tenner hver - og begge har fire oppe og 2 nede.

Herregud - det er varmt *pust og pes*
- men det er deilig, assa (selvom det er er hakket for varmt i dag - nå måler gradestokken 26.5 grader og på dagen i dag var det myyyyyyye mer).

Cecilie sa...

Glemte en ting - gulpinga.

Gabrielle har gulpet til den store gullmedalje. Vi var hos manuell terapeut for en stund siden og det ble mye bedre en periode på ca 2 uker. Så ble det verre enn verst!
Krabber dine?
For etter at G begynte å krabbe har hun ikke gulpet en eneste gang.

Det blir nok brukt mye krefter og energi på å krabbe eller evnt. reise seg og at de ikke klarer å holde på alt.

LuckyTone sa...

Flott at alt går fint med guttene, de vokser og vokser:)
Kjekt når helsesøster skryter "glis" Vi må ta i mot alt skytet vi kan få. Like kjekt hver gang det.

Grattis med tenner! Morsomt at de får de omtrent samtidig da. Her har Isak snart 4 tenne, mens Gabriel har 0 :)

Klem

Unknown sa...

Ja, nå er det på tide med bilder igjen snart:)

Her har guttene fått to tenner hver