søndag 24. juni 2007

Litt prat gjennom neste uke;)

Noen som har noen kjekke planer denne uken?
Går det bra med dere alle sammen?
Skriv litt her om hva dere gjør på om dagene, en god gammel pratetråd:) SMIL!

Jeg har vel ingen planer enda... Tenkte jeg og guttene skulle ta oss en tur til byen i morgen, bare trille litt rundt og kikke...og handle litt klær.:) selvsagt...
Ellers så har vi hatt en deilig helg. Håkon hadde fri lørdag(og søndag) så vi hadde oss en tur på Simo i bergen for å kikke på nytt bilsete. Gabriel er alt for lang for setet sitt!!! Han "snurrer" foten rundt bærehåndtaket... Det er vel ikke så lurt OM vi skulle kræsje.....
Men nå har vi bestilt nye seter. Hva het det igjen HTS izi combi? "klø" (Det som er best i test.)

Ellers så går dagene meget fort synes jeg. Guttene er helt ville:) De kravler og reiser seg, krangler og ler sammen... Gabriel har bare blitt den happy "lille" gutten. Han er ekstremt aktiv. Opp og ned og bort hele tiden. Han er flink til å leke og ler og koser seg:)
Isak er happy også....innimellom:) Han er mer sutrete. Han griner når han faller ned på rompen, griner når jeg går ut på kjøkkenet, griner når Gabriel stjeler lekene han hadde;)

Så disse guttene er veldig forskjellig, men selvsagt like hærlig begge to;)

Ha en fin uke jenter.
KLEM KLEM KLEM

12 kommentarer:

Livø sa...

Hei og hå!
Det er neimen ikke jeg er ofte her inne for tiden... dagene er litt for travle og jeg har liten tid til ting som dette.... desverre...Har mer enn nok med å henge i stroppen etter to svært utforskende barn som mer og mer trives i hverandres selskap!
Birgitte krabber, reiser seg og er stort sett høyt og lavt hele tiden. Askil trives nok egentlig best på magen og er en racer i åleteknikk... men han vil slett ikke være noe dårligere enn Birgitte og hermer så godt han kan. Nå sitter han på alle 4 og holder balansen ved hjelp av gardina... Må nok ha en liten redningsaksjon både når det gjelder gardiner og barn.... Vi snakkes!

Unknown sa...

Jeg klarte å glemme at Kjetil skulle i bursdagsbesøk til en i barnehagen i dag. Stakkar Kjetil! Han har en helt håpløs mamma (hehe) Kan jo ikke glemme sånt. Ringte til kjartan og sa at han måtte ta med seg et par godteting. Det er jo så stort å få disse godteposene i bursdagsbesøkene. Nå sitter han ute og deler med en nabogutt. håper jeg ikke får foreldrene hans på nakken for at sønnen spiser snop nå;) Men han kom nå selv med godteri og delte med Kjetil her en dag da:)

Nå skal jeg straks opp på senteret og se om jeg finner innbydelseskort til bryllupet. Vet dere hvor lang svarfrist det er vanlig å sette?

Livø sa...

Vet ikke hva som er vanlig med svarfrist, jeg. Vi sendte ut innbydelser i disse tider på året og hadde bryllup den 13 sept. Vi satte svarfrist til 1 september, slik at vi kunne få korrigert antallet mennesker som skulle ha mat og justert bordplasseringen.

LuckyTone sa...

Da slapper jeg av... puhh. Har hatt en koselig dag i byn i dag. Jeg guttene og en venninne. Vi shoppet og spiste:) Hun er gravid så vi kikket litt på vogner etc. Det er kjekt!!
Nå skal venter jeg på ungkaren " Rødme" Jada jeg må jo se på litt lett underholdning...

Livø: Ja, det er skikkelig travle dager for tiden. Må jo nesten se på de hele tiden. De er jo overalt!!! Det er morsomt hvor fort de lærer seg ting, spesielt hvis den ene lærer noe nytt, så hermer han/hun andre. Kjekt!
Snart krabber vel Askil for fullt også:)

Elisabeth: "Smil" Lett å glemme litt i dissedager. Han var sikkert fornøyd han når pappaen kom hjem med snopepose:)
Svarfrist på innbydelser vet jeg ikke noe om:) Jeg kan ikke huske...
Men skal i ett bryllup i begynnelsen av august svarfrist var 1 mai...eller 31 mai..."klø"
Dt kommer vel litt an på hvor dere skal ha det og hvor mye som må planlegges ut i fra antall gjester. De vi skal til leiger båt som skal frakte gjestene fra kirken til bergen, der festen holdes.. Så du må finne ut når de som skal lage maten må ha nøyaktig antall etc...

Nei, nå får jeg ringe til mammaen min. Noen dager siden jeg har snakket med henne:)

Klem

Unknown sa...

Har ungkaren begynt igjen?!

Cecilie sa...

En litt sen hilsen fra meg i dag. Har nesten nettopp satt meg ned - har gått i ett i hele dag - timene bare flyr avgårde. Nå har jeg nettopp satt på en ny vask - må så smått begynne å finne frem klær til vi reiser fredag morgen.

Kasper og Gabrielle er snart 10 måneder!! Er det virkelig mulig!? 10 måneder, altså! Det er bare 2 mnd fra 1 år, det - uææææh!
De er så store blitt - i forhold til hva de var da de ble født.

Jeg tenker enda ganske mye på hva som hadde skjedd hvis jeg bare hadde holdt ut smertene litt til - noen timer. Kanskje vondtene hadde blitt borte og jeg kunne hatt de i magen enda lenger. Bare et par uker, hvertfall. Men slik gikk det no ikke, det er ganske leit.

Men - jeg kan ikke si at jeg merker noe særlig til at de er 7 uker premature. Sånn størrelsesmessig så ligger Kasper litt over snittet og Gabrielle ligger helt på snitt. De henger kanskje litt etter motorisk, men det er nok ikke mye. Spennet i gjennomsnittet er rimelig stort så jeg tenker ikke særlig på det.
Jeg håper bare at de ikke får noen senskader i form av kons.vansker, lærevansker osv. Men det skal jeg ikke tenke på nå.

Det jeg forholder meg til er det som skjer nå og pr dags dato så krabber begge to. Begge to reiser seg opp, dog et noget sjeldnere skue hos Gabrielle. Hun har nok funnet ut at hun må øve på å krabbe fort nå som broren også er oppe på alle 4 :)
Kaspergutten har fått 8 tenner og ser skikkelig stor gutt ut :)

Ellers så er det oppdaget lus i barnehagen til Fride. Isj. Jeg var ute og kjøpte lusekam i dag - vil oppdage det med en gang hvis hun skal være så uheldig å få det. Jeg håper inderlig ikke det!

Nei - får vel legge inn årene og krype til køys.
Det blir lange dager nå - Morten jobber lenge og har jobbet lenge et par uker og da blir det litt ekstra på meg. Kjenner det.

Herregud - jeg er ei skikkelig skravlekjerring, altså.
Sorry, folkens. Det ble viss litt langt...

Natta.

LuckyTone sa...

Tirsdag i dag ja... Nå sover guttene og vaskedamen styrer på nede"glis". Jeg sitter her og slapper av og skal betale noen regninger.
Senere i dag tenkte jeg meg en tur til Åsane på ikea... Må kjøpe to stoler som Isak og Gabriel kan sitte i ved bordet når vi er på besøk. Litt stress å drasse med seg tripp trapp stolene...
På lørdag skal vi på sommerfest hos naboen!! "hoppe" det blir kjempe kjekt. Mamma og pappa skal komme og passe guttaboys. De skal overnatte, slik at de kan stå opp med guttene kl 7 søndagen"glis"

Elisabeth: Ja, har du ikke fått med deg at ungkaren er begynnt igjen? ";) Det er jo en prins denne gangen. He, he, og mange galne jenter! Herrigud! Men se på må jeg" riste på hodet"

Cecilie: Dine er jo kjempe flinke. Som du skriver så er de vel ikke sent ute på å gjøre ting. Det varierer jo så enormt. Så du har Flink jente og gutt. "klem" Det går nok like fint med de fremover xxx .
Jeg er tante til en jente som ble født i uke 30. Hun var 1 kg. Nå er hun 11 mnd og veier litt over 6 kg, og kan ikke rulle rundt eller noen ting.... Blir litt bekymret jeg.Vet liksom ikke hva som er vanlig når de er såå premature.Men det er ikke min søster, så jeg føler jeg ikke kan blande meg ALT for mye...Men de følges jo opp på sykehuset etc.

Lus: Fysj... sikkeret lurt å sjekke hver dag med lusekammen... Ikke noe kos med slikt..

HA EN FIN DAG!!!! KLEM

LuckyTone sa...

Kom meg ikke på ikea jeg.... Kjørte opp på toys`r`us. Fikk kjøpt noen nye leker til guttene. Det er så kjekt å kjøpe leker. Men har funnet ut at jeg ikke må kjøpe så mye... De har allerede en del leker. Og jeg elsker å kjøpe litt "store" leker. I dag kjøpte jeg baller til å putte i basseng. Kjempe kjekt. Guttene var helt ville:)
Tror jeg skal sortere lekene slik at jeg kan gjemme vekk noen leker for en uke eller to. Så blir det veldig kjekt når de ser lekene igjen:) "smil"

Får ta ikeaturen en annen dag.
Nå må jeg ut på kjøkkenet og se om jeg finner noe jeg kan gomle på:)

LuckyTone sa...

Fortsetter å prate jeg:)"glis"
I morgen tidlig reiser Håkon til Oslo... kommer hjem torsdag kveld en gang.... Snufs.... Det er alltid så kjipt når han skal være vekke over en natt eller 7:)... Men det går jo selvsagt flott....men mye bedre å være to stykker om guttene de to siste timene før de legges. Ja, ja, sånn er det nå bare.
Nei, nå får jeg blande nanen til i morgen tidlig:)
Bye!

Eva sa...

Skravlekjærringer......!:-)
Jeg får heller ikke tid yil å være så masse inne her for tiden..
Nå har vi endelig fått avlinga i hus, så da blir kanskje Ronny litt mer inne på kveldstid.. Har lagt guttene aleine nå i over to uker...
Også går jeg ut og jobber etterpå. Så da har vi ikke vært i seng før tolv... Zzzzzzzzzz..

Guttene er jo så skjønne om dagen. Konrad har tatt de første krabbestega!!! Og Tønnes er hakk i hel, han står på alle fire. Så det går ikke mange dagene før han og er i farta. Litt rart, men ingen av de har åla seg først.. Konrad åle-kryp da...

Vi var forresten i bryllup i helga! Å du så følsom en blir da.... Virkelig nydelig. Å så fint ett par! Sukk...
Vi kosa oss og dansa til langt på natt. Svigermor var barnevakt.. Så guttene ble putta i vogna og trila i søvn... Litt lettvindt, men la gå. Ho syntes så synd på dem, at dei hørtes så fornerma ut..

Da er mannen innkommen og det er på tide å krype til køys..

Vi skravles!

Unknown sa...

Da er det vel på tide å gå og legge seg! Måtte bare innom her og se først:) Jeg har begynt å sette bilder inn i album. Det er litt av en jobb! Bilder for flere år tilbake. Det skal bli godt å få orden på dette. Jeg angrer på at jeg ikke har gjort det før, for nå husker jeg jo ikke når bildene er tatt.

Gjeeesp! God natt!

LuckyTone sa...

Off, ja.. disse bildene hoper seg opp. På dataen. Jeg må få ræven i gir også å få frem noen bilder og putte i album med det samme!