søndag 10. juni 2007

Vannkopper

Herlighet! Leo og Eskil er helt dekket med vannkopper. I hodet og i ansiktet er det tett i tett, det kryr. Og veldig masse på kroppen. Vannkopper på hver finger, inni munnen, på tungen, i øyekanten, under føttene (glad de ikke går ennå), ekstremt mye i bleieområdet (der ser vi nesten ikke noe hud). Jeg har ikke sett på maken. Familiene våre får jo hakeslepp når de ser dem. Svigermor har jobbet med barn i mange år og hun har aldri sett på maken. Det er tusenvis av vannkopper på de. Og de griner! Griner og griner hele natten og dagen. Jeg har sovet 1-2 timer om nettene. Det er helt forferdelig. Vi fikk Phenamin av legen. Det skulle hjelpe mot kløen og det skulle sløve dem ned så de fikk sove. Synes ikke det har virket noe særlig før nå. Ga de medisinen før jeg skulle gi de kvelds. Etter 10 minutter sovnet begge to i stolen, så det ble ikke særlig med mat. Nå har jeg dønn hodeverk og venter på at Kjartan skal komme hjem fra butikken med noen paracet. Han har hatt varetelling helt fra i dag tidlig. Misunner han det!

5 kommentarer:

Eva sa...

Stakkars, stakkars små!!!
Syns så forferdelig synd på dem Og deg! Har jo nettopp vært gjennom det selv, så jeg har som ei peiling på hvordan du har det.. Men, dette høres jo ekstremt ut!!
Eneste trøsten jeg kan gi er at om ett par dager er det verste over..... Men, uff og uff så fælt det er!

God klem til en sliten mor...:-)

LuckyTone sa...

Offameg, det hørtes ikke noe godt ut for guttene dine. Stakkars små.
Og stakkars deg. Håper det meste forsvinner fort, slik at guttene ikke blir plaget av det. ..... og du kan få sove om nettene:)

Kjempe klem til deg og guttene fra meg.

Cecilie sa...

Uff´a meg! Det hørtes skikkelig ille ut - stakkars små! Og stakkars mamman.

Jeg håper virkelig at det gir seg fort og at både de og du får det bedre.

God bedring til dine små. Klem.

Livø sa...

Stakkars små ja! Det er ikke så mye man kan gjøre, men jeg sender masse masse tanker til dere og håper virkelig at de er på bedringens vei! Skjønner godt at du er kjempesliten! stooor klem til deg!

Eva sa...

Hvordan er formen til gutta i dag??
Håper virkelig den er litt bedre og at du har fått sovet litt...
Mange god bedring tanker fra oss alle!!