onsdag 13. juni 2007

Det gjør så vondt!

Jeg synes litt synd på meg. Jeg fallt i trappen og slo meg noe så grasalt! Det er en litt bratt trapp og jeg var på vei nedover. Der trakket jeg feil og fløg nedover. Tenkte i "luften" at dette går aldri bra. Måtte bare sørge for å bøye overkroppen framover sånn at jeg ikke slo hodet. Og der landet jeg på skinken (skikkelig trøkk) og skled noen trappetrinn nedover. og FYTTI hvor vondt. Jeg pleier å tåle smerte ganske bra uten å hyle, men der skreik jeg. Slo armen min også. Klarte nesten ikke å bevege meg. Tenkte at her måtte jeg bare nå telefonen og få hjelp. Men det var lettere sagt enn gjort. Ungene lå på gulvet og så forskrekket på meg. Jeg skalv i kroppen i nesten en halv time etterpå og var kvalm og småsvimmel. I dag er jeg stiv i nakken.

Jeg har fått et enormt blåmerke på baken. Det er mørkelilla og en kan se trappetrinnene jeg skled nedover og det merket der jeg landet. Det er jo bare noen uker siden jeg fallt sist i trappen og da fikk jeg en stolpe mellom tærene mine og så presset kroppsvekten min foten ned. Har vondt i foten ennå.

Snufs. Er helt mørbanket.

6 kommentarer:

Cecilie sa...

AU! Det hørtes skikkelig ille ut! Stakkar deg! Skjønner godt at du føler deg mørbanka etter den ville ferdselen nedover trappa.

Her kommer en medlidenhets- og en god bedrings klem fra meg.

Unknown sa...

Takk for det! Lurer på om jeg skal ta en tur til legen og sjekke nakken. Den blir bare stivere og stivere. Søren heller! Jeg har ikke ulykkesforsikring. Har tenkt på det lenge at jeg må skaffe det, men har aldri fått ut fingen:( Kommer til å angre på det hvis jeg får noe nakkeproblemer av dette.

Eva sa...

Uff!! Du er virkelig ute for det om dagen!

Tenker på det selv når jeg balanserer med to unger i armene..: At å falle nå er ingen god idè...

En tur til legen er vel på sin plass. Skal ikke gå å ha vondt!

Trøsteklem..:-)

Cecilie sa...

Ja, uff. Ta deg en tur til legen - skummelt å gå rundt med vondter i nakken. Jeg håper bare du har forstrekt deg kraftig og at det ikke er noe alvorlig.

- Ta og sjekk foten/tåa di med det samme - kan jo hende det er noe mystifistisk der.

LuckyTone sa...

Off, det hørtes ikke noe godt ut, Elisabeth!!
Trapper er farlige ting. Dere må få sånn antiskli-greier på trappetrinnene. Det er sikkert lurt. Jeg har det ikke....men har ikke falt i trappen enda...Det må vel skje før jeg kjøper...

Det er sikkert lurt å gå til legen en tur, Elisabeth.
Stor klem fra meg.

Livø sa...

Håper du har vært hos legen Elisabeth og at du har blitt bedre!
Skumle slike fall!
Siden nakken har blitt stivere så er det veldig bra å få den skjekket. Men, det kan også være at musklene trer beskyttende inn i et fall og blir maks aktivert...dette kan og medføre en meget stram og vond muskulatur i etterkant.
Håper du har blitt bedre igjen ihvertfall!

Som andre sier her, skumle greier disse trappene... man burde nok forebygge i større grad enn det man gjør... Jeg har sluttet å bruke slippers etter at A og B kom, snubletendensen min ble for stor. Videre så bærer jeg aldri mer en ett barn om gangen lengre. Sånn antisklitape på trappetrinnene er en god investering!