lørdag 16. juni 2007

Tone

Hvordan gikk det på kontrollen, på Haukeland?

7 kommentarer:

LuckyTone sa...

Joda det gikk fint. De bare trykket litt på magen, såg i øre, øyne og hals:)

Gabriel kommer nok alltid til å ha en fot som er tykkere enn den andre, men lengden kan jo gå seg til eller de kan ordne på det når han nesten er ferdig utvokst.
Nå er den ene foten ca 1,5 cm kortere enn den andre.
Blir lengdeforskjellen som nå så er det helt greit:)

Nå skal vi gå til ul av mageregion hver 3 mnd... i årevis. Fordi pga at bena vokser forskjellig vil de sjekke innvendig også, i tilfelle det vokser forskjellig der også. Da kan det utvikle seg svulster.:( xxxx for at gullgutten alltid er frisk!

Alt var jo flott på forrige ul, og det er ca 3 mnd siden, så vi skal opp i neste uke på ny ul.

Gabriel er nå akkurat 10 kg. (gått ned 100 g:) Ikke rart det så aktiv som han er, opp og ned og bort:)
Og han er 76 cm (den lengste foten "glis"


klem klem klem

Unknown sa...

Bra det bare er 1,5 cm! Håper det forblir slik (altså, at det ikke blir større forskjeller)

Så kjedelig at dere må til ultralyd hver 3. måned, men det er en liten pris å betale for at han skal være trygg!:)

Kjekt at det gikk fint på kontrollen:)

Unknown sa...

Har dere forresten funnet ut om dere skal ta den sydenturen? (Litt misunnelse her fra denne kanten;) )

LuckyTone sa...

Vet ikke om jeg tørr å reise... Har veldig lyst på en uke fri fra mine kjære barn:) MEN.... har ikke bestemt meg enda... Er litt redd for å fly.. Tenk om noe skjer og guttene er uten mamma og pappa.:( Føler at jeg er gal i hodet som tenker sånn, men de tankene popper opp i hodet mitt når jeg tenker på sydentur...Så kanskje det er best å være hjemme... vi får se. Håkon sier at jeg ikke har noe valg; Vi skal. Men jeg holder igjen...

Unknown sa...

Sjansene er minimale:) Tenk når dere kjører bil. Da er sannsynligheten mye større. Dere sitter foran og er mye mer utsatte i en kollisjon, mens ungene sitter bak og er tryggere.
Men jeg skjønner hva du mener. Jeg og Kjartan kjørte bil aleine her en dag. Tenkte på det at ungene ville bli foreldreløse hvis vi havnet i en tragisk bilulykke.

Cecilie sa...

Krysser fingre jeg også for at Gabriel alltid vil være frisk og rask.
Og forskjell på 1,5 cm er jo ikke mye og kan jo kanskje bare bygges opp med en såle (?) så sant det ikke går seg til etterhvert.

Det høres slitsomt ut med kontroll hver 3. måned, men det er jo veldig bra dere blir så godt fulgt opp!

Stor og fin gutt er han - nesten like stor som Kaspergutten min :)

LuckyTone sa...

Skal opp på Haukeland på ul av magereigionen til Gabe på torsdag... Blir litt farting opp på Haukeland for oss!
Jeg og Håkon får krangle om hvem som skal være hjemme med Isak. Jeg vil, jeg vil:).............Blir nok mammaen som drar tenker jeg....