onsdag 20. desember 2006

12 uker i dag

I grunnen er det helt vanvittig hvordan tiden går..... At våre 2 små har blitt 12 uker i dag er nesten umulig å begripe, når vi fikk de føltes det som om tiden stoppet opp og at alt skulle være slik det var da i uoverskuelig framtid. Hvor feil kan man ikke ta?
Nå har vi vært så heldige og har to barn som stort sett er ganske enkle å ha med å gjøre, jevnt over fornøyde og de utvikler seg ganske jevnt. Noen forskjeller er det jo da... heldigvis!
Birgitte skratter og ler, Askil smiler hver gang han får øye på Birgitte, Askil elsker å ligge på magen og se seg selv i et speil... mens Birgitte trives langt bedre med en uro full av delfiner. Askil er rolig og avbalansert, koser seg på fanget og tar livet med ro. Mens Birgitte er mer av den hissige typen, utålmodig og sier klart i fra når hun ikke får det som hun vil med en gang.

Jeg hadde så få forestillinger på forhånd om hvordan det ville være å bli mamma/tvillingmamma.... og jeg må innrømme at jeg stadig blir forbauset over meg selv og hvordan dagene går.... jeg takler jo mye mer enn hva jeg trodde i utgangspunktet og jeg takler det bedre enn hva jeg forventet. Heldigvis!

Dagen i dag har vært en slitsom dag, en natt med lite søvn og stort matbehov hos begge to.... tur til jobben for å spise julelunch. Nå har jeg to slitne og ikke helt fornøyde barn.
Oppi alt dette har jeg vært ganske forvirret pga lite søvn og trøbbel med pumpen min....
I morges funket den ikke og jeg tenkte at nå gir jeg alt som heter pumping på båten.... Hadde kjempespreng når jeg endelig var hjemme igjen. Skulle vaske flasker og oppdaget da at den lille hvite, myke plastdingsen som sitter på "nedløpet" lå i sterilisatoren... ikke rart det ble dårlig med vakum da. Dermed ble det pumping igjen, men det var 10 timer siden forrige gang. Ny erfaring, kanskje jeg skal droppe å pumpe på natten når min kjære Erik tar nattstellet? Det kan jo utvilsomt funke! Har uansett tenkt å revurdere pumpesituasjonen i januar, kan hende jeg er moden for å droppe det. Det blir jo bare mindre og mindre melk uansett hvor mye jeg pumper... nå er jeg nede i ca 500ml i døgnet, som tilsvarer i overkant av et måltid til disse sultne barna.
I kveld har jeg tenkt til å legge meg samtidig med barna, det betyr at kl. 2030 er det stor sannsynlighet for at jeg sover! (Gleder meg unektelig allerede!)

Igjen må jeg si at jeg er utrolig glad for at vi har denne "bloggen", jeg vil si at DG blir et godt tillegg til dette. Det er jo mye hyggeligere å ha kontakt med dere som jeg føler at jeg "kjenner" gjennom SG og SM!
Håper vi kan dele nyttige tips, lure triks som vi finner ut av slik at vi på den måten kan hjelpe hverandre på best mulig måte!

Stor klem fra Livø som er glad for at dere finnes alle sammen!

3 kommentarer:

Eva sa...

Du er så flink til å srive skikkelige innlegg!!
Det er gøy å høre.
Du er virkelig standhaftig som pumper så masse!
Jeg ammer fremdeles, gir litt tillegg mm og mme på kveld/natt..
Må pumpe på morgonen, da det har gått ca 6-7 timer fra sist amming.
Da er det FULL pupp..!
Skal definitivt ikke ha silikon i puppene, for det kan umulig være behagelig......

LuckyTone sa...

Kjekt å lese innlegget ditt, Livø!
Du er flink som pumper. Jeg ga opp etter en stund, fikk nesten ikke tid til å pumpe, så da var det sprengte pupper. Nå er pumpemaskinen snart levert tilbake og puppene er tomme:)
Det var veldig deilig når jeg endelig klarte å slå meg til ro med at guttene ikke skulle få pupp eller mm, men bare mme. For det tok litt tid og jeg hadde dårlig samvittighet og synes synd på guttene. Det gjør jeg ikke nå lenger. Vi koser oss med flasken godt inne i armkroken:)

Cecilie sa...

Ja, tiden flyr!

Men det er kanskje ikke så rart når man har så mye å henge fingrene i hver eneste dag.

Ukene etter at vi kom hjem fra sykehuset - svisj! borte!
Det er jammen godt jeg har skrevet ned mye eller så hadde jeg hatt store problemer med å huske hva som skjedde når.

Hm. Kanskje jeg heller bør konsentrere meg om å få skrevet julekort istedenfor å sitter her. er jo litt sent ute, vil jeg si.
Ja - må nesten få det unnagjort.

God kveld!