mandag 11. desember 2006

Første dag med au pair

Heisann.
I går hentet jeg au pairen på flesland.
Hun kom fort i gang med mating og bleieskifting:)
I dag har hun hjelpt meg med å mate, skiftet dritt-bleie:) hun har strøket og brettet klær. Så nå blir kluter og alt strøket:) Hun hadde så lyst, jeg bryr meg ikke om klutene er litt krøllete. Men vil hun så vil hun.
Nå slapper vi av, mens guttene sover i vognen.
Jeg gleder meg til fortsettelsen, håper jeg blir fornøyd i lengden.
Ha en fin dag, jenter.
Klem fra meg.

4 kommentarer:

Cecilie sa...

Stryker kluter, ja - det må jeg si. Skulle likt og hørt hva sambo hadde sagt hvis jeg hadde stått og strøket kluter, he, he.

Men det høres jo bra ut! Håper dere kommer godt overens og at det svarer til forventningene.

I dag har jeg vasket hus og maskiner med klær - gått tur med barna og handlet. Resultat = sliten. Hadde kanskje ikke gjort noe med en au pair? Hvertfall en vaskehjelp - DET hadde vært deilig!

Ei venninne av meg betaler 300 kroner for vaskehjelp pr gang (svart) og hun bruker ca 2 1/2 time. Er det vanlig, eller? Synes det hørtes lite ut, jeg.. Ikke at jeg har peiling på satser og slikt, da.

LuckyTone sa...

Vi har vaskehjelp også:) Hun kommer 1 gang i uken og får 400 kr gangen. Hun pleier å holde på i ca. 4 timer. Hun tar 100 kr timen. Veldig greit:):)

Eva sa...

Jeg tok 250kr for ca 1,5 timer hos onkelen min, når jeg vaska for han..

Sambo flirte godt da jeg spurte hva han hadde sagt dersom jeg strøyk kluter...???
Da hadde han jaga meg på fjelltur..
Nei, her gjør vi kun det vi MÅ..

Men, for all del. Sikkert kjempedeilig å ha hjelp i huset!

Unknown sa...

Stryker kluter?! Hun er hjertelig velkommen her i hus. Jeg har sikkert 10 maskiner med klær som må brettes :D De ligger i svære hauger på vaskerommet. Skal jeg leite etter en sokk eller to så raser alt ned