onsdag 20. desember 2006

Vi var også på kontroll i dag

Vi har også vært på helsestasjonen i dag - en ganske forsinket 3 mnd kontroll. De blir jo 4 mnd den 31. desember.

Det gikk veldig bra frem til vi skulle ta vaksinene. Det var ikke fullt så morsomt. Mamma hadde jo friskt i minne at storesøster ikke ga en lyd fra seg under noen av vaksinene og hadde et lite håp om at det samme skulle skje igjen. Men den gang ei. Og bare for å legge litt av skylden på helsesøstra ;) synes ikke hun var flink til å sette vaksinen - var ganske så brutal, synes jeg.

Vel, vel.
Kasper var først ut og var smilende og glad og ante fred og ingen fare til han kjente et stikk i låret og begynte i det små til det virkelig eskalerte. Han var utrøstelig en god stund etterpå, stakkars og jeg visste ikke mine arme råd der jeg sto med en gråtende gutt på armen og ei lita jente i bagen som selvfølgelig måtte sympatigråte litt med broren sin.
Svettet litt oppover da, ja, he, he.
Det neste stikket gikk litt bedre, men det ble noen tårer på kinnet da også og hiksting en god stund etterpå som gjorde mamman litt ukonsentrert og ikke fikk med seg alt helsesøstern sa...uff. Og jeg glemte også å stille de spørsmålene jeg skulle så jeg må bestille en ny time over nyttår. Pytt, pytt.

Gabrielle tok det mye bedre - gråt litt da hun kjente stikket, men med smokk i munn og litt hvisking i øret fra mamma var det greit :)

Begge sov i 4 timer etterpå og det var jo deilig - fikk meg en deilig kaffe og handlet resten av julegavene.

De ble også veid og målt og de har lagt godt på seg. Kasper er nå 6680g (opp 2 kg på en mnd) og var 60cm og Gabrielle er litt mindre, 5630g (opp 1 kg på en mnd) og 57,5cm. De ligger helt på snittet når det gjelder vekt, men er litt under på lengde, men det regner vi jo med at de er en god stund enda.

Nå ligger de og sover søtt i sengen sin og jeg tror ikke de reagerte noe på vaksinen. De var litt røde i kinnene i kveld begge to, men ingen feber. Blir spennende å se hvordan det blir i natt.

Ha en fin kveld!

2 kommentarer:

LuckyTone sa...

Det er så fælt når barna har det vondt. Gruer meg til neste gang jeg...Off. Men heldigvis går det fort over. Natten gikk greit i natt her. Gabriel våknet 05. og kom oppi sengen til mamma:)

Nei, det er ikke lett å huske hva en hadde tenkt å spørre om når barna skriker og har det vondt. Stakkars gullungene våre!

Livø sa...

Gruer meg litt til 3.mnd kontrollen pga dette sprøytestikket ja.... Godt at det gikk bra i sin helhet, men det er aldri gøy å vite at barn har det vondt!
Helt utrolig hvordan barna våre vokser....og helt ubegripelig at det går så fort!