onsdag 20. desember 2006

Var på helsestasjonen i dag

I dag var det på tide med vaksine. Stakkart guttene, mammaen gruet seg veldig. De skulle ta to sprøyter hver. AU! Jeg hater sprøyter, og så skulle denne damen stikke i gullguttene mine. Uff. Men det gikk greit, de roet seg veldig fort. Men dette resulterte i at Gabriel gren i hver gang han beveget foten, Stakkars liten. Stikkpillen gjorde undeverker, nå ligger han i stolen sin og halvsover. Isak ligger utslått på sofaen med 39,3 i feber. Stakkars liten, ligger og sukker og okker seg. Han har akkurat fått en stikkpille, så det kommer seg sikkert snart. Lurer på hvordan natten blir....:( Får vel ikke en like godt natt som i natt. Da sov de fra 23.30 til 08.00. Da måtte de vekkes siden vi skulle på helsestasjonen. Fantastiske gutter:)
Ellers så ble de veid i dag:) På julaften er de tre mnd. Her er resultatet:)
Gabriel: 7130 g (ja, det er helt sant), 62 cm lang
Isak : 5390 g og 60 cm lang
Ganske stor forskjell på de. Gabriel låg like over streken for gjennomsnittet, både i lengde og vekt. Mens Isak låg like under.
Så slik var vår dag i dag:)
Noen flere som har vert på kontroll i det siste?

5 kommentarer:

LuckyTone sa...

Søren og den kom to ganger....vet ikke hvordan jeg fjerner den ene...SORRY!!!!

Cecilie sa...

Store og fine gutter!
Kjedelig at Gabriel reagerer litt på vaksinen, da - men godt at en stikkpille gjør underverker!

Det er forskjell på mine også - det er vel ganske vanlig vil jeg tro.

En annen ting jeg har glemt å kommentere,- at den ene sønnen din heter Gabriel og jenta mi heter Gabrielle :) hi, hi.

LuckyTone sa...

Ja, Gabrielle er et kjempe fint navn!!! Det er så søtt. Passer til en søt liten jente.

Eva sa...

vel.. vi skal på kontroll med vaksine 4.jan
Håper det går greitt..
Gutta dine er jo store jo!
Mine er "bare" 4,5 kg (ca)..
Men, nå vokser de kjempefort om dagen..

Unknown sa...

Cecilie:

Og så er det Eskil og Askil og da :D
Artig