søndag 17. desember 2006

Omsider kommer jeg etter....

Det er et kjent fenomen i det Olivske hjem, at ting tar tid! Nå etter at Birgitte og Askil ble født har det definitivt ikke forbedret seg!
Dagene er travle og det er lite rom for så mye mer enn å holde på med barn.....
Vi var så heldige at vi kunne være hjemme sammen både Erik og jeg til barna var 9 uker gamle. Men da var det inn i en ny tilværelse, hvor jeg skulle holde fortet alene. Noe som gikk overraskende bra! Det var herlig når min kjære kom hjem på ettermiddagen og kunne avlaste litt..... MEN, etter 3 dager presterer han på en av sine mange treningsturer på terrengsykkel å gjøre det store.... resultatet var sprukket sykkelhjelm og en brukket arm! Herlige fred så prisgitt jeg hadde vært han fram til da..... heldivis var bruddet stabilt og han slipper unna med gips i 4 uker. Den forsvinner i romjulen og det er den beste julegaven i år for meg!

Takk for at du tok initiativ til dette Maghild! Jeg har forsøkt å komme igang tidligere, men linken funket ikke....og det er først nå jeg har hatt tid til å lete litt rundt!
Har savnet dere og glad for at vi har muligheten til å holde kontakten videre!

Birgitte og Askil vokser ganske jevnt, vi har hatt fokus på samkjøring helt fra starten av og det gir utrolig gevinst nå! De sover på likt, spiser på likt, bæsjer på likt og følger hverandre ganske så jevnt!
De spiser ml. 150-270 ml MM eller MME på flaske. Jeg sluttet å amme etter 6-7 uker og pumper nå det jeg har. Skal vurdere over nyttår om jeg orker å fortsette med det en stund til!
Vi tok opp temaet fast føde på helsestasjonen, og vi har blitt informert om at vi kan begynne med tynn ris/mais-grøt når de drikker over 1 liter i døgnet og er over 3 mnd. gamle. Den tråden skal vi ta opp igjen på neste kontroll!
Jeg tror vi er heldige som har fått to barn som er så enkle å ha med å gjøre... i natt har de sovet fra 20:30 til 05:30, hele 9 timer uten at vi har hørt en lyd. De har sovet på eget rom, i samme seng siden de var 2 uker gamle. F'ungerer helt topp for oss!

Jeg får komme tilbake senere, må nesten gjøre litt i heimen.... det er fortsatt julekort som skal skrives og gaver som skal pakkes inn!

Veldig glad for at dere finnes jenter!
Stor klem til dere alle!

5 kommentarer:

Cecilie sa...

Åh - så godt å se deg her inne, Livø! Endelig ;) Tenkte forresten å ringe deg en dag i nærmeste :)

Så bra at det går så fint å være alene med barna på dagtid!
Og så, så deilig at de sover natta gjennom - det har våre også begynt med og det er herlig! Våre sover også i samme seng på eget rom.

Synes du er flink som pumper slik at du får gitt mm! Her får de bare mme.

Vi snakkes :)

Unknown sa...

Så kjekt at du også kom inn her! Tenk at vi alle holder kontakten. Gud hvor glad jeg er for at jeg fant dere da jeg var gravid. Takk til deg Magnhild som lokket meg inn på SM

Magnhild sa...

Jippi!!!

Nå er vi her alle og jeg er så glad og fornøyd!!

Og Elisabeth, det skulle nå bare mangle. Tenk om du ikke hadde vært med oss da!! Det hadde vel vært kjedelig vel! ;)

Unknown sa...

Ja, tenkt for et stort tap for dere om jeg ikke hadde vært her;)
Tuller. Men jeg tror vi skal være veldig glade for at vi har funnet hverandre. Tenk på dem som må gå aleine og ikke kjenne noen i samme situasjon. Jeg bare venter på trilleturer med deg og tone jeg:D Tenk for et syn for andre forbipasserende. Da vil vi hvertfall få oppmerksomhet.

Livø sa...

Det kjennes topp å ha kommet hit til kjente omgivelser....
Tror nesten at andre tvillingmammaer ville vært misunnelige hvis de visste om dette!