mandag 12. mars 2007

andre tvillingforeldre

Når dere er ute eller på butikken og ser andre tvillinger, hilser eller smiler dere til foreldrene da? Jeg var på Ikea i dag tidlig da de åpnet. Det var helt tomt omtrent i butikken. Var nesten ingen der. Plutselig ser jeg en annen mor med tvillinger på samme alder som mine. Jeg så henne ikke med en gang, først så jeg bare vognen. Da vi gikk rett forbi hverandre etterpå, så hun en helt annen vei. Jeg tenkte jeg skulle smile til henne, men kan jo ikke akkurat knipse med fingrene foran nesa hennes heller:) Vi er jo helt fremmed for hverandre selvfølgelig, men det var litt spesielt syn:D Begge hadde ene ungen i liggestolen på handlevognen og den andre i bilsetet nede i vognen og det var nesten ingen andre der. Kanskje ikke alle som bryr seg og det er jo forståelig det og. Hva gjør dere?

7 kommentarer:

Livø sa...

Møter jo av og til noen som har jevngamle tvillinger med våre, men det blir aldri til at jeg hilser eller noe.... Tror rett og slett det ofte blir et stilletiende samtykke på at man får nok oppmerksomhet fra fremmede hvor enn man går....
Her i byen er vi 3 tvillingfamilier som har jevngamle barn som er i samme helsestasjonsgruppe og vi hilser på hverandre når vi møtes. Alltid hyggelig fordi vi kjenner jo hverandre litt etterhvert!

LuckyTone sa...

Smiler kanskje litt til de. Når jeg møter noen når jeg går på tur, så snakker vi ofte sammen. Men det er vel helst slike fra samme plassen.
Når jeg gikk gravid kom det en nabo med tvillinggutter(født okt.05) og sa; Hørte du skulle ha tvillinger" Veldig kos. Hadde aldri sett henne før, men nå går vi på tur og prates innimellom:)

Unknown sa...

Ja, sant det Livø. Det blir mye oppmerksomhet! Veldig veldig mange snur seg og ser ned i vognen:D og mange vil også snakke. En dag kom det en gammel dame bort til meg og sa at hun og søsteren var de første tvillingene som ble født på kvinneklinikken. De var i avisen for en stund siden i forbindelse med KKs 80års jubileum.

Jeg merker faktisk det er en del tvillingforeldre som smiler eller som slår av et par ord hvis jeg treffer de på butikken ol. Men det er jo totalt fremmede så det er jo litt merkelig kanskje.

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Unknown sa...

Veldig kjekt å ha kontakt med andre tvillingforeldre da Tone, og så nabo i tillegg:)

Cecilie sa...

Senest i dag da vi var på vei hjem fra kontroll kom det ei tvillingmamma opp på siden av meg og slo av en prat.
Hun hadde tvillinger (gutt og jente) som var 3 uker eldre enn mine og det var jo litt morsomt.
Møter henne nok igjen når vi er ute og går tur, tenker jeg.

Noen går forbi og andre smiler og stopper opp for å skravle litt. Varierer veldig.

Eva sa...

Ja, det er umulig å ha det "travelt" når barna er med..
For da skal alle hilse på og fortelle sin historie om tvillinger de kjenner..
Koselig det, men alt med måte..
Veldig hyggelig med jevnaldrene tvillinger da.. Har desverre ikke møtt noen her enda jeg..