onsdag 14. mars 2007

Kontroll i dag - 5 mnd

I dag var mannen og gutta på kontroll igjen. De vokser og vokser, og jeg kjenner det er rart å ikke være med og får pratet med helsesøster jeg også. Men jeg er i praksis på skole om dagen, og da kan jeg ikke ta fri for slike ting.

Men hun syntes de var fine, flotte og store gutter. Og det er jo vi veldig enig i dag...

Oscar:
Vekt: 7375
Lengde: 67
Hode.: 42,6

Fredrik:
vekt: 7200
lengde: 68,5
hode: 42

Så de er fortsatt ganske jevne i størrelse. Oscar holder unna på de ca 200 gr som han hadde ved fødselen.


Ellers snur de seg masse nå. Fredrik roterer rundt sin egen akse når han ligger på magen. Oscar beveger seg ganske greit bakover, når han heller vil fremover. De sitter ganske stødig på fanget, men det får de ikke lov til i lengden... De leker, roper, prater, spiser grøt og banan og elsker fortsatt nan. Ellers er de flyttet på eget rom. dvs loftrommet mellom Erik sitt og vårt rom. Tror både gutter og vi voksne likte det, for de har sovet godt etter det. Og det har jeg også, men det aller beste er at jeg nå kan lese på sengen igjen. Akkurat nå går det i Madonna-gåten, og så er det tid for "løsningen på madonnagåten" og så den siste boken til Stieg Larsson: Jenta som lekte med ilden. Åååh det er deilig å lese igjen!!

Men nå er det mat her. Mannen er på jobbintervju og da blir det pizza på Erik og meg.

4 kommentarer:

LuckyTone sa...

Så flott! De vokser til disse barna. Det går så fort.
Jeg syes alltid det er så kjekt når helsesøster skryter litt;)

Guttene mine fikk sprøyte på tirsdag,men jeg gadd ikke veie de. Skal på 6 mnds kontroll om 1,5 uke. Da har vel Gabriel bikket 9 kilo kan jeg tenke meg!!! Og det går jeg å bærer på!!

LuckyTone sa...

Sikkert deilig å få ungene ut av rommet:)og få lest litt. Gleder meg også til jeg skal lese en bok igjen. Leste MYE før.
Vi har rommet til guttene klart, men det står vel egentlig på meg...Tenker at jeg gidder ikke springe inn dit hver gang de vil ha smokk om natten. MEN kanskje de ikke trenger smokken da...For nå våkner jeg jo og putter smokken i de bare de beveger seg:)
Vi kommer nok til å kaste de ut snart vi også:):) Så kan det bli litt "liv" på soverommet vårt igjen, med tvtitting i sengen, lesing i bøker,kanskje litt kos også:):):):)

Cecilie sa...

Fin rapport om barna dine :)
Store og fine og flinke gutter !!

Vi har også ungene på eget rom (har hatt en god stund) og jeg ska innrømme at jeg synes detr svært deilig. Våknet jo nesten av hvert eneste grynt de lager.

Livø sa...

Jammen vokser disse barna våre fort nå!
Skikkelig moro å følge med på de nå!
Håper virkelig det gikk bra med mannen din på intervju!